שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » השב"כ מסרב לחקור את רצח דסטאו ביסט הי"ד
פרעות תשפ"א
משפחתו של דסטאו ביסט שנרצח ברמלה במהומות במאי 2021 דורשת מהשב"כ לחקור את רצח אביהם, בלי לסמוך בעינים עצומות על דיווחי המשטרה. זאת לאחר שהשב"כ סירב לחקור
דסטאו ביסט הי"ד | צילום: באדיבות המשפחה

משפחתו של המנוח דסטאו ביסט מבקשת מהשב"כ לא להתעצל, ולחקור לעומק את רצח אבי המשפחה. זאת לאחר שהשב"כ הודיע למשפחה כי לא יחקור את הרצח, לאחר שעיין בראיות שהעבירה לו המשטרה. בהודעה נכתב כי לפי החומרים אין ראיה המצביעה על מעשה טרור, ובנסיבות אלה "לא קמה לשירות סמכות לחקור את האירוע".

בתגובה כתובה ששלח עו"ד אריאל עטרי המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו לביהמ"ש השלום בראשון לציון, כתב כי הוא מבקש מהשופט טל ענר, בעצמו, לעיין בחומר החקירה המלא ולבחון אלו ראיות בחרה המשטרה להציג לשב"כ. על רקע העובדה שהמשטרה טענה בעבר שמדובר בתאונת דרכים ורק כעבור חודשים קבלה את טענת המשפחה שמדובר ברצח – עו"ד עטרי הזכיר כי בעבר סיפקה המשטרה לשב"כ תמונה חלקית של האירוע "נזכיר כי גם בעבר הציגה המשטרה לשב"כ תמונה חלקית, בלבד, של הראיות שנאספו", כתב.

עוד ציין עטרי בתגובה לבית המשפט כי לאחרונה התפרסמו מקרים הסותרים לכאורה את תשובת השב"כ, ולכן מתבקש ביהמ"ש להורות לשב"כ להציג מהם הקריטריונים המקנים לו 'סמכות' לחקור אירוע, שאי התמלאותם הוא אינו משתתף בחקירה.

בנוסף, הזכיר עו"ד עטרי כי בקשת המשפחה לחקירת האירוע אינה נשענת על מעורבות השב"כ בלבד, למרות שלשב"כ יש פוטנציאל של ממש לקדם את החקירה.

בסוף מכתבו ציין עורך הדין כי המשפחה כבר נחשפה בעבר ליחס גורמי החקירה לרצח "משפחת המנוח נכוותה כבר פעם ביחסם של גורמי החקירה לחקירת רצח אביהם, והם מבקשים למנוע זאת, בשנית".

עוה"ד אריאל עטרי המייצג את משפחת המנוח ביסט ועמותת חוננו בבקשה לחקירת סיבת המוות, מסר בתגובה "הרושם הוא שהשב"כ והמשטרה עושים הכל כדי לא לעשות כלום. ההסתמכות של השב"כ על מידע מהמשטרה דומה לאותו קיטע שיושב על כתפיו של גידם. השב"כ הוכיח שכשהוא רוצה לחקור אירועים פליליים הוא חוקר אותם בלי טענות על "חוסר סמכות". אנו מצפים שראש השב"כ יורה לפקודיו להפסיק להתעצל ולסייע בלכידת הרוצחים ללא שום אפליה על רקע המין, הגיל או הצבע של הקרבן".

נזכיר כי לאחרונה ביקשה המשפחה למנות שופט חוקר שיפקח על החקירה בתיק רצח אביהם ויורה אף לשב"כ לחקור את הרצח. דסטאו ביסטאי ז"ל בן ה74 נפגע על ידי רוכבי אופניים חשמליים במהלך מבצע שומר החומות. לפי עדויות הנוכחים פגעו בו הרוכבים בכוונה תחילה, ניסו לחזור ולדרוס את הנוכחים בתחנה ולאחר מכן נמלטו מהמקום. כשלושה שבועות לאחר מכן נפטר ביסטאי מפצעיו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים