שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "השבת הבנים כחלק הפסקת אש לא ריאלית"
בכיר לשעבר
ראש השב"כ לשעבר: "להערכתי, ישראל מתקדמת להפסקת הלחימה". שטייניץ: "להכריז על הפסקת אש – ללא הסכם". ארדן על הפצצת מגדל התקשורת: "יש הליך סדור"
ראש הממשלה בנימין נתניהו בפורום חשיבה ביטחוני עם ראש המל״ל מאיר בן שבת וראשי המל"ל לשעבר, יעקב עמידרור ויעקב נגל | צילום: קובי גדעון /לע"מ

ראש השב"כ לשעבר יורם כהן אמר הבוקר (רביעי) ל'כאן רשת ב' שהשבת גופות השבויים והנעדרים בעזה כחלק מהפסקת אש היא לא ריאלית. בריאיון הוסיף שלהערכתו ישראל מתקדמת להפסקת הלחימה "אלא אם יש במערכת הביטחון אינטרס סמוי מהעין לפגיעה משמעותית – כמו פגיעה בבכירים מאוד, במקומות שיגור, או בסמלי שלטון".

כהן שיתף בניסיונו במגעים להפסקת האש בצוק איתן, אז לדבריו ישראל דנה עם כ-20 נציגים מארגונים שונים. "ישראל הציעה 20 גופות ועוד 15 עד 20 שבויים בתמורה לגופות שני החיילים, והגורמים במשא ומתן סירבו", אמר.

שר האנרגיה יובל שטייניץ מהליכוד טען בראיון ל'ווינט' כי ישראל צריכה להכריז על הפסקת אש חד-צדדית, ללא הסכם מול חמאס על סיום מבצע "שומר החומות". לדבריו, "אני נגד תנאים. אני מאלה שחושבים שלא צריך לחתור לעוד הסכם עם חמאס. הרי מחר, כשיחיא סינוואר יריב עם מוחמד דף וכל אחד ירצה להראות שהוא יותר אלים או יותר נועז, הם יפרו אותו מבלי למצמץ".

שטייניץ הוסיף: "אפשר לדרוש כל דבר וזה מאוד הגיוני לדרוש, רק אנחנו יודעים את המציאות בשטח. אף אחד לא יפרק את חמאס מנשקו, אלא אם אנחנו נעשה את זה בכוח. לרעיון הזה, של השתלטות על עזה כדי לעשות פירוק מלא של ארגוני הטרור, יש לו מחירים כבדים. לכן אני מבין את האנשים שחושבים אחרת ממני ושמסתייגים מהרעיון של יום אחד כניסה קרקעית ומיטוט שלטון החמאס".

עם זאת, השר הדגיש כי המבצע יימשך ככל שיידרש, וציין: "הדבר האחרון שאני רוצה זה לספק לצד השני תמונה של לוחות הזמנים. אני לכן לא אדבר על השאלה אם זה ימים או שבועות או חודשים. אי הוודאות בצד השני היא גם כלי במלחמה הזאת".

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית גלעד ארדן אמר ל'כאן רשת ב': "קיימתי פגישה עם נשיא AP על הפצצת מגדל התקשורת בעזה ביום שישי. הסברתי לו שהחלטה על הפצצת יעד כזה, שיש בו מטרת טרור משמעותית, לא מתקבלת בקלות דעת. יש הליך סדור שעובר ייעוץ משפטי ובדיקה שזה עומד בדין הבין-לאומי. אני חושב שהוא גילה הבנה".

ראש השב"כ לשעבר, יעקב פרי, ב'רדיו 103' על ניסיונות החיסול של מוחמד דף: "אין ספק שדף הוא בעל 7 הנשמות. מבחינת תפקידו הוא הרמטכ"ל… העובדה שאנחנו לא מצליחים לחסל אותו מראה שכושר ההתחמקות שלו והסיוע שהוא מקבל הוא כמעט הרמטי, כי היכולת המודיעינית שלנו היא מאוד גבוהה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים