שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השבת, הגיור, הנישואין, הכותל, החינוך, הגיוס ועוד
מדינת ליברמן
איווט יעמוד בראש מטה הפגיעה במסורת ישראל וילדי החינוך החרדי: לימודי ליב"ה, חילולי שבת, פגיעה בקדושת כותל המערבי, קעקוע מוסד הנישואין, הרס כרם ישראל, ועוד
יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ממשלת שמד: על פי טיוטת ההסכם הקואליציוני שצפוי להיחתם בין יש עתיד למפלגת ישראל ביתנו בראשות אביגדור איווט ליברמן, הממשלה הבאה צפויה לשים לה למטרת להרוס את הזהות היהודית של מדינת ישראל, לחבל בכרם ישראל ולרדוף את ילדי הציבור החרדי.

הטיוטה שנחשפה על ידי עמית סגל ב'חדשות 12' מגלה כיצד לפיד, שרדף בעצמו את הציבור החרדי בתפקידו כשר האוצר, מייעד את שר האוצר הבא לראש מטה חילול מסורת ישראל. זאת לצד הסכמים מחפירים נופסים שנחתמו עם סיעות השמאל.

התקווה היחידה היא כי למרות הממשלה האנטי דתית, העבודה כי בכנסת יש רוב לימין המסורתי והחרדי, לצד סיעת רע"מ האסלאמית, והאפשרות שאולי בנושא הזה ימינה לא תבגוד בציבור הבוחרים, תמנע את קידום ההצעות ההזויות. ואלו הם הסעיפים הדרקונים:

לימודי ליב"ה: "הצדדים רואים יעד לאומי בכך שכל תלמידי ישראל ילמדו לימודי יסוד, מתוך הכרה כי שילובם בשוק העבודה הכרחי לעתידה הכלכלי של מדינת ישראל. לצורך כך יבוא הדבר לידי ביטוי בתקציב המדינה בתמריצים חיוביים ושליליים"

חילול שבת: "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם תחבורה ציבורית בשבת. הצדדים מסכימים כי בסמוך לאחר הקמת הממשלה יקודם תיקון לחוק באופן שיבטל את סמכות שר הפנים להורות על סגירת עסקים בימי מנוחה".

חילול הכותל המערבי: "הכותל – בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקבל הממשלה החלטה שתכנה: ביטול החלטה מספר 2785 מיום 2017.06.25 שעניינה הסדרי התפילה בכותל המערבי. להביא ליישום החלטה מספר 1075 מיום 2016.01.31 שעניינה אימוץ המלצות הצוות המייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי תוך קביעה כי לעניין הרכב המועצה ימנה יו"ר הסוכנות את ששת נציגי הציבור בהם יהיו לפחות 3 נשים".

קעקוע מוסד הנישואין: "הצדדים להסכם זה מתחייבים לפעול בכל הכלים העומדים לרשותם על מנת לקדם פתרון למעמד הזוגי של בני זוג מנועי חיתון, כך שיוכרו כנשואים".

פגיעה בכרם ישראל: "בסמוך לאחר הקמת הממשלה תקדם הממשלה תיקון לפקודת העדה הדתית באופן שיאפשר גיור על ידי רבני ערים".

בכדי למנוע את הצטרפות המפלגות החרדיות לקואליציה, דרש ליברמן בהסכם כי "לא תצורף סיעה נוספת לממשלה ללא הסכמת סיעת ישראל ביתנו".

בחלוקת הג'ובים דורש איווט את תפקיד שר האוצר, שר נוסף במשרד האוצר, שר החקלאות ונגב גליל ופריפריה חברתית. מטעם סיעת 'ישראל ביתנו' יכהנו בכנסת: יו"ר ועדת הכספים, סגן יו"ר הכנסת. חברים בוועדות הבאות: כלכלה, פנים, חינוך, חוקה, עבודה ורווחה, ועחו"ב. חבר ועדת החוץ והביטחון יכהן גם כחבר בוועדת המשנה לשירותים חשאיים ובוועדת המשנה לענייני תקציב הביטחון. לשכת הקשר 'נתיב' תהיה תחת אחריות שר משרי ישראל ביתנו. הצדדים מסכימים על העברת סמכויות ואגפים בין משרדים, כך שלמשרד האוצר תוחזר רשות החברות.

מנגד, בהסכם הקואליציוני בין יש עתיד לימינה נכתב כי "יישמר הסטטוס קוו בסוגיות בעלות זיקה לענייני דת ומדינה (לרבות בעייני מעמד אישי, גיור, תלמידי ישיבות, שבת, כשרות, רבנות, נישואין וגירושין). מלבד בנושאים בהם יוחלט לקדם שינויים, בין אם במסגרת הסכם זה, או בהסכמת כל סיעות הקואליציה. אשר על כן, לא תקודם חקיקה ממשלתית, ראשית או משנית, ולא תאושר חקיקה פרטית, אשר יש בהן משום שינוי בסטטוס קווי בנושאים דתיים מלבד מה שהוסכם עליו במפורש. ככל שחקיקה הסוטה מגבולות הסטטוס קוו תקודם בכנסת, יצביעו כל חברי סיעות הקואליציה נגדה ותופעל משמעת קואליציונית להסרתה מסדר היום, הן בוועדות הכנסת והן במליאתה. החלת רציפות על הצעות חוק בנושאי דת ומדינה, תעשה בהסכמת כל סיעות הקואליציה".

בנוסף, "ראש הממשלה ושר הביטחון יבחנו הפעלה של מודל חדש בתחום השירות הלאומי אזרחי לאוכלוסיות מסוימות. לצורך כך תוקם ועדה בראשות נציג ראש הממשלה ונציג שר הביטחון וזו תציג את מסקנותיה לממשלה בתוך 90 יום".

בקווי היסוד של הממשלה נכתב כי "סיעות הקואליציה מתחייבות לתמוך בחקיקת "חוק גיוס" במתווה משרד הבטחון כפי שאושר בקריאה ראשונה בכנסת ה-20 (כולל הוראת שעה לתקופת המעבר, כך שגיל הפטור יעמוד על 21)".

גם בהסכם עם מפלגת העבודה הוכנס סעיף הנועד לקדם את קעקוע מסורת ישראל בת אלפי השנים. "במשרד התפוצות יוקם ויתוקצב אגף להתחדשות יהודית". המשמעות היא קידום נוסף של התרבות הרפורמית והקונסרבטיבית.

נושא חילולי השבת, קעקוע מוסד הנישואין, חילול הכותל, וחלקים אנטי דתיים נוספים מופיעים גם בהסכמים הקואליציוניים של יש עתיד עם כחול לבן, העבודה, ומר"צ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים