שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » השגריר ארדן נלחם בצביעות הבוטה באו"ם
אניטישמיות
שגריר ישראל באו"ם החליט להילחם בתופעת הצביעות והסילוף הבוטה של מקרי טרור המתוארים באתר האו"ם כמוות מקרי "הגיע הזמן לשים סוף לבזיון הזה ולהבהיר לראשי האו"ם"
שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן | צילום: משלחת ישראל לאו"ם

השגריר הישראלי באו"ם גלעד ארדן מגנה ופנה בדרישה לבטל את הצביעות המחרידה באו״ם ואת הסילוף של המקרים בהם נרצחו ישראלים והם מתוארים באתר האו"ם כמוות מקרי ולא כרצח.

אתר האינטרנט של הסוכנות לתיאום עניינים הומניטריים של האו"ם (OCHA) מציג באופן שוטף נתונים סטטיסטים על נפגעי הסכסוך לצד דיווחים עדכניים על אירועי טרור. בחודשים האחרונים, האתר מציג באופן מתמשך ומתמיד מידע מוטה ומעוות על ישראלים שנרצחו בפיגועי טרור.

לפני מספר ימים, לאחר המקרה בו נרצחה אסתר הורגן הי"ד, פרסמה סוכנות האו"ם דו"ח תקופתי בו נכתב כי אסתר הורגן ז"ל "נמצאה מתה", תוך התעלמות בוטה מהעובדה כי נרצחה על רקע לאומני. לצד זה, נכתב כי "בוצעו ידויי אבנים ותקיפות של מתנחלים נגד פלסטינים", בניסיון מביש לקשר בין האירועים.

במדור אחר באתר הסוכנות, מוצגים נתונים על נפגעים והרוגים כתוצאה מהסכסוך. עם זאת, הרב שי אוחיון ז"ל, שנרצח באוגוסט, נכלל בנתוני האתר רק לאחר שבוצעה פנייה לסוכנות, ואסתר הורגן ז"ל נכללה גם היא בנתונים אך בעיכוב למרות שהמניע לרצח היה ברור.

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, החליט להילחם בתופעה ולהוביל מאמץ דיפלומטי נגד ההטייה המתמשכת הקיימת בפעילות OCHA וכנגד פרסום הנתונים המעוותים. השגריר ארדן פנה לפני מספר ימים במכתב תלונה רשמי לראש OCHA ולמזכ"ל האו"ם בדרישה לתקן מיידית את המידע שמופיע בדו"ח ולוודא כי נתוני האתר יהיו מדוייקים. במכתבו דרש ארדן את התערבותו האישית של המזכ"ל גוטרש על מנת למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד.

השגריר ארדן: "במשך שנים, האו"ם מעצים את ה׳סבל הפלשתיני׳ תוך ניפוח ועיוות האמת ובמקביל גופי האו״ם מתעלמים באופן מחריד מקורבנות ונפגעי טרור יהודיים. הגיע הזמן לשים סוף לבזיון הזה ולהבהיר לראשי האו"ם – היצמדו לאמת ולעובדות. לשקרים באו״ם ולהסתה הפלסטינית יש מחיר כבד ועל הקהילה הבינלאומית לתקן האפלייה ולבטא זעזוע וגינוי מהטרור הרצחני הפלשתיני בין היתר על ידי אזכור מפורש שלו ואזכור קורבנותיו״.

פנייתו של השגריר ארדן הגיעה בעקבות מכתבו של שי גליק, מנכ"ל 'בצלמו', ללשכת השגריר. גליק אמר כי ״מצער מאוד שהאו"ם בוחר להשמיט בכוונה שמות של נרצחים יהודים שוב ושוב. התעלמות האו"ם מהטרור הרצחני הינה בושה וחרפה לגוף הזה ששכח שמטרתו הינה להגן על זכויות האדם של אזרחי העולם. בעוד כל מחבל ערבי מצויין בגאווה. מישהו באו"ם שכח מי זה הטובים ומי זה הרעים. מדובר בפרס לטרור. אנחנו ניאבק שהצדק יצא לאור גם במוסד הזה ומודים לשגריר גלעד ארדן על הירתמותו למאבק בנרטיב השקרי והמסוכן הזה״.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים