שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » שוטרים החליטו: עיתונאים חילונים כן, חרדים לא
"פגיעה חמורה"
עיתונאים חרדים אשר סיקרו את מסע הלוויה אמש טוענים כי שוטרים לא אפשרו להם מעבר בין המחסומים למרות שהציגו בפניהם את תעודת העיתונאי
תדרוך שוטרים | צילום: דוברות המשטרה

עיתונאים חרדים אשר סיקרו את מסע הלוויה אמש (ראשון) טוענים כי שוטרים לא אפשרו להם מעבר בין המחסומים למרות שהציגו בפניהם את תעודת העיתונאי (לע"מ) אשר ברשותם ואשר אמורה לתת להם יכולת לנוע בחופשיות בין המחסומים ע"מ שיוכלו לסקר ולעשות את עבודתם.

לפורום העיתונאים – המאגד את העיתונאים החרדים והדתיים נודע כי עיתונאי חרדי שביקש מהשוטרים לדבר עם המפקדים בשטח, נענה בזלזול. אותו עיתונאי דיווח כי לשטח בית החיים נתנו השוטרים לאנשי תקשורת חילונים להיכנס, אך הוא לא הורשה להיכנס.

בעקבות כך, פנה אמש, יוחאי דנינו – מנהל הפורום במכתב למפכ"ל המשטרה בדרישה לחקור את המקרים ולוודא שאירועים מהסוג הזה לא ישנו.

"כידוע לכל, היום, התקיים מסע הלווייתו של מרן הגר"ח קנייבסקי זצ"ל, כשאחר מיטתו צעדו המוני בית ישראל, ובכללם גם עיתונאים מחברי הפורום שבאו לסקר את האירוע הגדול. כמו רבים, רצינו בראש ובראשונה לשבח את התנהלות המשטרה וההתנהגות המופתית ברוב המקומות. עם זאת, אנו מבקשים להביא לידיעתך את הפגיעה החמורה בתפקיד אותו אנו ממלאים".

"במהלך היום, התקבלו מספר פניות של עיתונאים חברי הפורום, שהגישה עבורם נחסמה, זאת על אף שהציגו תעודת עיתונות של לע"מ. על אף הבקשות החוזרות ונשנות, כוחות המשטרה סירבו לאפשר את מעברם, ומנעו מהם לבצע את עבודתם כנדרש".

"בנוסף, באחד המקרים, כוחות המשטרה מנעו מעיתונאי לתעד את מה שנתפס בעיניו כהפרעה למעבר כוחות הצלה. יתרה מכך, בכמה מהמחסומים המשטרתיים, הכוחות שבשטח מנעו כניסה מעיתונאים חרדים, לעומת צלמים ועיתונאים מהמגזר הכללי, שנכנסו ללא כל עיכוב. גם בקשות לשוחח עם הדוברים, או עם המפקד שבשטח, נענו בזלזול רב".

"מיותר להבהיר, כי מדובר בפגיעה חמורה בתפקודם של העיתונאים ואפליה אסורה, שפוגעת בחופש העיתונות וביכולת לסקר-בין היתר – גם את מאמצי המשטרה לשמור על הסדר הראוי ולהעביר את העדכונים הדרושים שיש בהם עד לכדי הצלת חיים".

"יצויין כי אין זו הפעם הראשונה בה עיתונאים מהגזר הדתי והחרדי נתקלים בבעיות מן הסוג הזה, ואולם הפעם בשל העומס הרב ובעיות התקשורת באזור, גם הקשר עם הדובר המגזרי (שבתי גרברצ'יק) היה לקוי והפניות נענו רק לאחר שעות רבות ובתום מסע הלוויה".

"הואיל ואנו בטוחים בכוונות הטובות של המפקדים בשטח, ובוודאי של מערך הפיקוד, אנו מצפים לשיח מכובד בנושא, במטרה למנוע הישנות מקרים מעין אלו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים