שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השופט הבכיר ישתתף באירוע של הרפורמים בכותל
מקומם
האירוע צפוי להתקיים ביום ראשון, תחת הכותרת "מגילת העצמאות מגיעה לכותל" ומי שצפוי להיות הנואם המרכזי הוא המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס אליקים רובינשטיין
השופט בדימוס אליקים רובינשטיין | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ההסתדרות הציונית העולמית מתכוונת לקיים אירוע מעורב ברחבה הדרומית בכותל המערבי, בשיתוף התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ולחולל פרובוקציה במקום הקדוש לעם היהודי.

האירוע צפוי להתקיים ביום ראשון, ראש חודש אייר, תחת הכותרת "מגילת העצמאות מגיעה לכותל" ומי שצפוי להיות הנואם המרכזי הוא המשנה לנשיאת ביהמ"ש העליון בדימוס אליקים רובינשטיין.

השתתפותו הצפויה של רובינשטיין עוררה זעם, וזאת לאור טענות כי הרחבה הדרומית הנוכחית נבנתה שלא כחוק וללא אישורים תקינים. כמו"כ נטען כי בימים אלו נדונה בבג"ץ סוגיית מתווה הכותל ועתיד הרחבה הדרומית. בדיונים בבג"ץ, רובינשטיין עצמו שימש כשופט והשתתפותו כעת באירוע הרפורמי – היא כעין הכרעה אישית ובלתי ראויה בסוגייה השנויה במחלוקת.

במכתב שנשלח לרובינשטיין על ידי מרכז ליב"ה, נטען כי "נוכחות של שופט בתפקיד רם דרג המייצג את מערכת המשפט כולה, בטקס מהסוג המתואר – ועל אחת כמה וכמה ככזה שישב בדיוני בית המשפט על הסוגיות הנוגעות – מהווה פגיעה חמורה במעמדו האובייקטיבי של בית המשפט, פגיעה בקדושת הכותל, ברבנות הראשית, בצביונה היהודי של המדינה וברגשותיהם של מיליוני יהודים, ומעניקה גושפנקא ציבורית לניסיון של מיעוט לכפות את דעתו על רוב העם בדרכים עקלקלות ואף מנוגדות לחוק".

עוד נטען במכתב ששוגר על ידי מנכ"ל מרכז ליב"ה אורן הניג לשופט רובינשטיין כי "העובדה שהרחבה הקיימת נבנתה בין לילה, ללא דיון של הועדות הרלוונטיות ועומדת גם כיום ללא היתרי בניה ובניגוד לחוק, כהמשך ישיר לרמיסת ההליך הדמוקרטי ורצון הרוב ועל כן השתתפות של נציג מערכת המשפט באירוע רשמי במקום – מהווה הענקת פרס לעבריינות שעל פיה יצא חוטא נשכר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים