שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » ביהמ"ש הורה על שחרור עצורי לוד היהודים
זהותם חסויה
בדיון נחשף: "קצין החקירות החליט – בתיק הזה יחקרו רק את התושבים היהודים ולא את הפורעים" • ביהמ"ש השלום בראשל"צ שחרר עצור מלוד שהובא לדיון הארכת מעצר
מעצר. אילוסטרציה | צילום: צילום: SP-Photo, שאטרסטוק

בית המשפט השלום בראשון לציון הורה היום (חמישי) על שחרורם ממעצר של ארבעת עצורי לוד. בימ"ש דחה את בקשת המשטרה לשחררם למעצר בית, והורה על שחרורם ללא תנאים מגבילים ובערבות בלבד. בסיום הדיון ביקשה המשטרה לערר לבימ"ש המחוזי, ולאחר הסכמה כי העצורים יורחקו למספר ימים מהעיר לוד חזרה בה המשטרה מכוונתה לערר על תנאי השחרור.

בית המשפט הטיל על כל פרט אשר עשוי לזהות את העצורים איסור פרסום וזאת בשל החשש לחייהם וחיי משפחתם, שבמדיה והיו נחשפים, הם היו עלולים לסבול מפעולות נקמה מצד הפורעים הערבים.

בדיון נחשף כי קצין החקירות הורה שלא לחקור את הפורעים, אלא רק את היהודים אשר הגנו על חייהם וחיי אזרחי השכונה היהודית בלוד. עוד נחשף כי מצלמות הגוף של השוטרים אינן נבדקו וזאת בשל חוסר בזמן ובכח אדם וכן כי לא נעשו פעולות בכדי לאתר את הפורעים אשר נצפו בסרטונים מהאירוע.

בנוסף, בדיון אמרה נציגת המשטרה כי גרסתם של העצורים התחזקה במהלך ימי המעצר. את העצורים ייצגו עורכי הדין עדי קידר, חי הבר, דוד הלוי ונתי רום כולם מארגון חוננו.

בתוך כך, ארגון חוננו סייע ל-114 עצורים יהודים שנעצרו במהלך הלילה האחרון ברחבי הארץ: בעכו, רמלה ולוד, ירושלים ועוד. רובם המוחלט שוחררו לאחר מספר שעות. עורכי הדין מתארים מעצרי שווא ללא כל סיבה.

כ-114 יהודים נעצרו במהלך הלילה האחרון על ידי המשטרה ברחבי הארץ, ועורכי דין מטעם ארגון חוננו העניקו להם סיוע. רובם המוחלט של העצורים שוחררו לאחר מספר שעות. עורכי הדין מסבירים כי מדובר במעצרי שווא, ללא כל סיבה.

ברמלה נעצרו אתמול 46 יהודים, החל משעות הערב המוקדמות. כל העצורים שוחררו לאורך הלילה ועד שעות הבוקר המאוחרות, כשחלקם מבלים את הלילה במעצר. העצורים שוחררו תחת מגבלות, חלקם בהרחקה מהעיר רמלה וחלקם נשלחו למעצר בית.

עו"ד אמיר ברכה שייצג כמחצית מהעצורים מטעם ארגון חוננו, תיאר כיצד המשטרה עצרה אנשים שהגיעו עם מגשי פיצה, חטיפים ושתיה על מנת לחלקם לכוחות הביטחון ולתושבים. "הזוי שבשנת 2021 להסתובב ברחוב כדי להביע נוכחות יהודית ותמיכה בתושבי עיר יהודית במרכז הארץ ולחלק פיצות וחטפים לשוטרים – יגרור אותך למעצר וחקירת משטרה. אנחנו פונים לאחראים להתעשת, לפעול כלפי מי שצריך ולא כלפי אזרחים שומרי חוק ללא עבר פלילי אשר מבקשים להביע תמיכה בכוחות הביטחון ובתושבי רמלה".

עו"ד אביעד לנצנר, אשר ייצג את המחצית השניה של העצורים ברמלה מטען חוננו, מסר "לא ראיתי מחדל כזה. אחד העצורים תיאר לי כי ניגש לשאול שוטרים היכן האוטובוס שיוצא מהעיר, שמע בקשר של השוטרים הוראה 'תעצור את כל מי שאתה רואה' – ונעצר על ידם. 46 עצורים, ואף לא אחד מהם ביצע עבירה!".

בלוד נעצרו 42 יהודים, רובם שוחררו במהלך הלילה וחלקם הובאו לדיונים לגבי הארכת מעצרם. עו"ד נתי רום שסייע להם מטעם חוננו מסר "משטרת ישראל איבדה שליטה ולא עוצרת כמעט אף אחד מהמתפרעים הערבים, שיורים ירי חי כלפי אזרחים ושוטרים, ומתעקשת לעצור מעצרי שווא דווקא את הגיבורים הבאים להגן על רכושם ועל חייהם של תושבי המקום, לבקשתם".

בנוסף, טיפל ארגון חוננו בשלושה עצורים מהפגנה בבית אל ששוחררו זה מכבר, ובשני עצורים משכונת שמעון הצדיק, שהגנו על בית יהודי בודד בלב השכונה. עו"ד רחביה פילץ שסייע לעצורים מטעם ארגון חוננו תיאר כי "הפורעים הערבים החלו לירות זיקוקים על הבית, וניסו להצית אותו על יושביו. המותקפים קראו למשטרה אך היא הגיעה רק בסוף האירוע – ועצרה את אלו שניסו להגן על הבית. כתם שחור למשטרה שלא איבטחה את הבית, וכתם שחור לבית המשפט שהאריך את מעצרם".

בירושלים נעצרו עוד כ-20 יהודים, אותם ייצג עו"ד משה פולסקי מטעם חוננו. רובם המוחלט שוחרר, אולם עצור אחד הובא לדיון הארכת מעצר. בנוסף, טיפל עו"ד פולסקי בעצור בבית ים ובעצור בחברון.

בצפון, סייע עו"ד אברהם סופר לשני עצורים בעיר עכו, אשר אחד שוחרר בהרחקה והשני מובא לדיון בהארכת מעצרו.

בעניין המעצרים השערורייתיים שבוצעו על ידי המשטרה נגד היהודים שהותקפו בידי פורעים ערבים – שחרר שופט בית משפט השלום בראשון לציון טל ענר עצור יהודי שנעצר במהלך הלילה בלוד. בהחלטתו נזף השופט במשטרה "לא מצאתי כי קיים חשד סביר שחשוד זה ביצע עבירה כלשהיא".

השופט הוסיף כי המשטרה לא היתה צריכה לעצרו כלל "על כן לא היתה עילה למעצרו וממילא אין כל עילה לקבוע תנאי שחרור בעניינו". בנוסף, הורה השופט להשיב לעצור את אולר הלדרמן שנלקח ממנו.

עו"ד נתי רום שייצג את העצור מטעם ארגון חוננו מסר "לצערנו הרב משטרת ישראל החליטה לעשות מעצרים סיטונאיים של יהודים בלוד, במקום לעצור את המתפרעים עוצרים את המגנים. שמחים מאוד שביהמ"ש קבע כי לא היתה כלל עילה למעצר, ביקש לשחררו מיד ולהחזיר לו את הכלים שנתפסו אצלו. מקווים שעוד אנשים יבואו ויגנו על הגיבורים בלוד, ושמשטרת ישראל תחל לעצור את המתפרעים, היורים והדוקרים, ותעשה סוף לאלימות הזו".

עוד הוסיף עו"ד רום כי "ביהמ"ש קבע כי לא נעברה עברה כל שהיא ולא היתה עליה למעצרו. מדובר במעצר שווא, במקום להתעסק בפורעים משטרת ישראל מבצעת מעצרי שווא ביהודים"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים