שיתוף
תגובות
לאישה » השיח כעת הוא להיות טובים, תפילות וחסד
שיח ציבורי
ייתכן ונראה היה ש'לי זה לא יקרה' אך המגיפה הזו גובה מחיר יקר מדי • נשים צעירות שהיו בהריון שוכבות מורדמות ומונשמות, אחת כבר איבדה את הרך הנולד • תפילות
תגיות:
תפילה | צילום: KieferPix, שאטרסטוק

בזמן שאני כותבת לכן, בחוץ משתוללת סופה. לא סופת גשמים כמו החורף שקצת מוכיח לנו שהוא קיים, אלא סופה בצורת מגיפה שבגללה שוכבות עכשיו כמה נשים מורדמות ומונשמות. המכנה המשותף להן שכולן היו בהריון, לפחות שלוש שאני יודעת עליהן, יולדו בבית החולים. אחת איבדה את הרך הנולד ואילו בנה של השניה שוכב מורדם ומונשם אף הוא.

אין לנו מושג בדיני שמים, אין לנו מושג קטן מה מתרחש כאן, אך מה שבטוח יש לי מושג, הוא שיש דברים שהם בידיים שלנו: כמו לקרוע את השמים בתפילה, כמו לעשות מעשה טוב. כאשר אלי ברג, בעלה של רחל נעמי בת אסתר חנה (גילוי נאות: אלי הוא גיס של אחי), עמד מול המצלמה וביקש בדמעות שנעשה מעשה טוב לזכות בנו שיזכה להכיר את אמו, הוא ביקש שנוותר, שנבליג.

חשבתי על הדברים והבנתי כמה הוא צודק. כמה פעמים אנחנו מגיבים 'מהבטן'? כמה פעמים אנחנו מתפרצים רק כי העירו לנו את האגו? כמה פעמים אנחנו נכנסים לתוך מקומות שכל מה שנדרש מאיתנו הוא לעצור רגע, לחשוב, להבין במה פגעו לנו ומה זה גורם לנו. לנשום עמוק, לספור עד 10 ולהחליט שאנחנו מוותרים. לא כי השני צודק, אלא כי אנחנו בוחרים להיות חכמים, בוגרים, מובילים את עצמנו למקום שבטוח ימנע מלחמה. כי חשוב להיות חכמים ולא צודקים וכי ברור, שכאשר לא מוותרים, כאשר לא מבליגים, במלחמה אין מנצחים. כולם מפסידים.

אז אולי העליבו אותנו, אולי תקפו אותנו, אולי אפילו יש לנו דרך להחזיר ולהעליב בחזרה, לנסות להשיב את הכבוד האבוד שלנו, אך בקרב הזה רק נתרחק. אם נוותר, אם נבליג, אם נביא את מידת השלום שהיא דרכו של הקב"ה, נוכיח לאבא בשמים שאנחנו כאן כדי לשמור על החלק האלוקי שנתן בנו. אולי זו אחת מהדרכים שלנו להילחם במגיפה, לסור מרע ולעשות טוב ולהתחנן לבורא עולם שירחם עלינו.

כתבתי את הדברים בלשון רבים, כי חשוב לי שהוא יפנה לא רק אליכן, קוראות יקרות שלי, אלא שתעבירו אותם לכל מי שתוכלו. ובינתיים, אנא הרבו בתפילה על רחל נעמי בת אסתר חנה, על הרך הנולד בן רחל נעמי, חנה בת בלה הדסה, חיה רבקה בת לאה והרך הנולד בן חיה רבקה. 

זו רשימה שקיבלתי על חולי קורונה, שמה לכן אותה כאן:

חסיה (לילאן) בת סוליקה, בועז בן מוחטרם מירה, נעה בת תמר, הרב יצחק בן רומיה, ערן בן זהבה, מרדכי בין מזל, שמעון בן בלה, סימה שמחה בת מסעודה, יקותיאל אלעזר מנחם בן אהובה ליבא, יורם חיים בן רבקה, שמעון חיים בן סליא, רחל יהודית בת נטי, פנינה בת רחל יהודית, יחיאל מיכל בן עלטא חנא, יעקב בן נילי, ענת בת פריחה, נהוראי בן ענת, שמעון יוחאי בן ענת, אלחנן משה בן ענת, ישעיה בן גרטה רחל, בלה הדסה בת גיטל, שמחה בת אסתר, רחל בת מזל, מיטל בת אילנה, אסתר צירל בת מלכה ברכה, הרב ראובן גולן בן זהבה, נעמי ברכה בת נאוה, הרב רפאל בן אורה

לרפואה שלמה בתוך שאר כל חולי עמך ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים