שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » השייח' חטיב המואשם בהסתה שוחרר
בית המשפט קבע
בית המשפט המחוזי בנצרת הורה לשחרר ממעצר את שייח' כמאל חטיב, בכיר התנועה האסלאמית המואשם בהסתה. השופט קבע: "התנהלות המשטרה מעוררת קושי"
פרעות בלוד | צילום: רוסק

בית המשפט מחוזי בנצרת הורה היום (ראשון) על שחרורו ממעצר של שייח' כמאל ח'טיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. השופט ערפאת טאהא דחה בקשה לעכב את השחרור ב-48 שעות, כדי לאפשר ערעור לעליון כשהשייח' עוד במעצר.

תנאי השחרור: תיאסר עליו כל גישה לרשת האינטרנט; ייאסר עליו לקיים ראיונות בכל תחום שהוא; ייאסר עליו לשאת נאומים או דרשות; ייאסר עליו להיכנס לתחומי כפר כנא למשך 45 ימים מהיום; ייאסר עליו להשתתף בהתקלות שבה יותר מ- 15 אנשים; להבטחת תנאי השחרור כמפורט לעיל, יפקיד בקופת בית המשפט סכום של 20,000 ₪ במזומן וכן יחתום על התחייבות עצמית על סכום זהה; בנוסף ולהבטחת תנאי השחרור יגיש ערבויות צד שלישי של שני אנשים בעלי יכולת על סך 15,000 ₪ כל אחת.

חטיב לא אמור היה להשתחרר לביתו, אך המחוזי הפך את החלטתו של נשיא בית משפט השלום בנצרת, דורון פורת, שקבע כי השייח יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו. השופט המחוזי ערפאת טאהא סקר את שלושת האישומים נגד השייח וקבע כי ביחס לאישום הראשון, חומר הראיות דל, וכי באישום השלישי "כלל לא קיימות ראיות לכאורה לכך שהעורר ביצע עבירת ההסתה". כמו כן, השופט אמר לתובעים כי הסיכוי להרשעה בתיק אינו גבוה.

מנכ"ל מרכז עדאלה, עו"ד חסן ג'בארין העומד בראש צוות ההגנה שכולל את עו״ד רביע אגברייה ממרכז עדאלה וכן את עורכי הדין עומר חמאיסי וחסאן טבאג׳ה: "ניתן היום אישור לכל אשר טענו לגבי השימוש הפסול והלא חוקי של כלי המעצר. ההחלטה הקיצונית של נשיא בית משפט השלום בוטלה משום שניסתה לייצר הרתעה ונכתבה כאילו היתה גזר דין בטרם הורשע הנאשם, אלא גם משום שהתבססה על פירוש מרחיק לכת לפרסומים בודדים. יש לבטל את כתב האישום המופרך הזה, שנועד לבצע רדיפה פוליטית שאינה מתבססת על כל תשתית עובדתית או חוקית, ומנסה להעמיד למשפט את הנראטיב הערבי-פלסטיני בעניין אל-אקצא".

כזכור, חטיב נעצר בחודש שעבר בידי כוחות של שב"כ ומשטרה בחשד לעבירות המרדה והסתה. זאת, על רקע המהומות שהתרחשו בערים המעורבות, שבגינן הוגש לאחרונה כתב אישום המייחס לו עבירות של הסתה לאלימות; פרסום דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה או הזדהות והזדהות עם ארגון טרור.

אגף המחקר בשפה הערבית של תנועת "אם תרצו" אשר היה בין החושפים בשבועות האחרונים את פעילותו של השיח' כמל חטיב מסר בתגובה לשחרורו כי "את המסיתים לאלימות יש לעצור עד סוף הליך המשפט. זו טעות לשחרר אותו גם אם בתנאים מגבילים. מי שעודד שוב ושוב פגיעה בישראליים חייב לשלם על מעשיו את המחיר הקבוע בחוק. מדינת ישראל חייב לנקוט ביד קשה נגד כל מפגעיה. חטיב חייב לסיים את חייו בבית הכלא".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים