שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » המתכון לתזונה שתחזק את המערכת החיסונית
חורף וקורונה
עם התקרבות עונת החורף, גובר החשש מפני שילוב הקורונה עם שפעת לצד אי הוודאות בדבר אופי המחלה שעלולה התרכובת הזו לגרום. הדיאטנית עדינה בכר עם מגוון טיפים
פירות וירקות עשירים באשלגן | צילום: Elena Eryomenko, שאטרסטוק

עם התקרבות עונת החורף, רבות דובר על החשש מפני שילוב הקורונה עם שפעת ועל אי הוודאות בדבר אופי המחלה שעלולה התרכובת הזו לגרום. הדיאטנית עדינה בכר ממרכז DMC לחולי סכרת מציגה 9 סוגי ירקות שיעזרו לכם לחזק את המערכת החיסונית ובעקבות כך לצלוח את החורף כשאתם בריאים ושלמים.

תרד – התרד הנו מאכל נפוץ בקרב סוכרתיים. הוא מכיל ברזל לרוב לצד כמויות של סידן, סיבים, ויטמינים ועוד. איגוד הסוכרת האמריקני (ADA) כבר קבע, כי תרד הנו מזון מספר 1 עבור סוכרתיים סוג 1 וסוג 2.

ברוקולי – אין זה משנה כיצד תצרכו את הברוקולי מבושל או מוקפץ, הוא לא פחות ממזון עלל. לברוקולי יש אינדקס גליקמי נמוך, מה שהופך אותו לתוספת מושלמת בדיאטה של חולי סוכרת.

כרובית – מכיל כמות משמעותית של תוספים תזונתיים ורכיבים משמעותיים המסייעים לשמור על תנודות הסוכר בדם.

כרוב – רק לצורך קבלת מוסכמות, כוס אחת בלבד (כ-70 גרם) של כרוב מכילה את הצריכה היומית המומלצת לוויטמינים- A, C ו-.K. הכרוב עשיר גם בויטמין B, סידן, נחושת, מנגן, אשלגן ומגנזיום. בנוסף, הכרוב עמוס בנוגדי חמצון בעלי השפעות אנטי דלקתיות חזקות.

גזר – גזר אחד גדול (כ-70 גרם) מכיל 24% מהצריכה המומלצת היומית של חומר המוצא לוויטמין A. ויטמין A חיוני. ובל נשכח כי מדובר במאכל שיפה לבריאות העין וחשוב ולתפקוד מערכת החיסון ובילדים לצמיחה והתפתחות תקינה ואף מסייע בהפחתת הסיכון למחלות כרוניות.

מנגולד – כוס אחת של מנגולד מבושל מספקת 7 קלוריות בלבד, אך מאידך מכילה כמעט מחצית מהכמות היומית המומלצת של בטא קרוטן ומעניקה את הצריכה היומית המומלצת של ויטמין K. מנגולד מכיל בנוסף וויטמין C מגנזיום ומנגן, מפחיתים דלקות בגוף ואת החמצון של כולסטרול LDL ובכך ומפחיתים את הסיכון למחלות לב.

צנוניות – על אף החריפות שבו, הצנונית עשירה בויטמינים B ו-C, ובאשלגן. הצנוניות משמשות בין השאר כנוגדי חמצון בגוף ומסייעים בשליטה על מצבי דלקת.

פטרוזיליה – הפטרוזיליה עמוסה בחומרים מזינים. כ-30 גרם פטרוזיליה מכילים את הצריכה היומית של וימטין K כך גם יותר ממחצית הצריכה היומית של ויטמין C.

הפטרוזיליה מכילה, בטאקרוטן, חומצה פולית, ברזל, סידן ואשלגן. מגוון הפלבנואידים שמכיל הפטרוזיליה עשוי להועיל במיוחד בעיכוב אובדן זיכרון ושינויים הקשורים לגיל במוח.

סלק – על אף שסוכרתיים רבים נמנעים מלצרוך סלק בשל טעמו המתקתק העדין, מכל מקום הוא מכיל מינרלים רבים שהופכים אותו לירק ראוי עבור סוכרתיים מסוג 2.

עם זאת, חשוב להדגיש כי השפעת הירקות משתנה מאדם לאדם, ולסוכרתיים מומלץ לבדוק את השפעתם באמצעות מד סוכר ללא דקירות ולהבין אילו ירקות טובים יותר ואילו פחות ובאילו כמויות ושעות ביום לשלבם בתפריט. בנוסף, מומלץ להתייעץ עם דיאטנית קלינית מוסמכת.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים