שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » השיער האפיר מלחץ? הוא עשוי לחזור לצבעו
"להישאר צעיר לנצח"
חוקרים באוניברסיטת קולומביה מצאו כי שיער שהאפיר כתוצאה מלחץ מוגבר עשוי לחזור לצבעו המקורי ברגע שהלחץ נרגע • קחו כוס מים ותירגעו
אדם בעל שיער מאפיר | צילום: Dmytro Zinkevych, שאטרסטוק

שגרת הקורונה המוזרה שנכפתה עלינו הצליחה להכניס את רובינו למצבי לחץ בלתי צפויים, אם בנוגע לעתיד הכלכלי, המצב הבריאותי, אי וודאות בקשר להמשך התעסוקה, כל אחד בתחומו.

מחקר שנערך באוניברסיטת קולומביה מוכיח סופית את מה שידענו עד עכשיו, שעודף לחץ הוא הגורם לשערות שלכם להלבין, אלא שהפעם הגילוי הוא העובדה שבמקרים מסוימים מדובר בתהליך הפיך לחלוטין.

לצורך המחקר אספו החוקרים כ-400 שערות מ-14 אנשים שונים ובחנו את כמות המלנין והחלבונים שנוכחים בחלקים שונים של השערה. הם ציפו למצוא נוכחות רבה שלהם בקצה השערה, שכן ההנחה הייתה שהשיער המאפיר מתחיל בשורש.

אלא שלמרבה הפתעתם, חלק מהשערות שנבחנו היו אפורות דווקא בקצה ושחורות בשורש, מה שאומר שהשערה הצליחה להפסיק להאפיר ולחזור לצמוח בצבעה המקורי. בנוסף נמצא כי גם שערות אחרות בגוף, כמו למשל בזקן, מסוגלות לעבור את אותו תהליך צביעה מחדש, לאחר שכבר צמחו כאפורות.

השאלה הבאה שנשאלה הייתה כמובן למה זה קורה. החוקרים, באמצעות נתונים ידועים של קצב צמיחת השיער, הצליחו לעקוב אחר הזמן המדויק שבו השערות הפכו לאפורות זאת ביחס להיסטוריה האישית של כל נדבק.

המחקר מצא, כי בתיאום מושלם, השיער האפור החל לצמוח כאשר האדם היה נתון תחת לחץ מוגבר, אבל חזר לצבעו המקורי כאשר הלחץ נרגע. למשל, נמצא כי שערו הלבן של משתתף אחד במחקר חזר לצבעו המקורי בדיוק כאשר הוא יצא לחופשה. עם זאת הם מדגישים כי התהליך הזה יכול לקרות רק עם שערות שהאפירו לאחרונה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים