שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » השיקול המכריע ברכישת דירה – פקקי התנועה
סקר בקרב ההייטק
על פי נתוני הסקר הנוכחי, 35% מההייטקיסטים רואים במגורים בסמיכות למקום העבודה כפקטור החשוב ביותר בבחירת מקום המגורים
פקק תנועה | צילום: MarkMark, שאטרסטוק

באופן מפתיע, השיקול המשמעותי ביותר ברכישת דירה הוא המיקום והרצון להימנע מפקקים. כך עולה מסקר השוואתי שערך לאחרונה מועדון הצרכנות 'הייטקזון', בקרב 806 עובדים ועובדות בענף ההייטק בישראל.

הסקר נערך כמחקר מקדים של המועדון לקראת שיתוף הפעולה עם חברת הנדל"ן אאורה שהחל בתקופת החגים וימשך חודשיים.

נתוני הסקר הנוכחי, הושוו עם נתוני סקר זהה שנערך לפני כשלוש שנים, וההשוואה בין השניים, בהחלט מלמדת על שינוי בעמדת קהל ההייטקיסטים בשיקולים לרכישת דירה.

על פי נתוני הסקר הנוכחי, 35% מההייטקיסטים רואים במגורים בסמיכות למקום העבודה כפקטור החשוב ביותר בבחירת מקום המגורים, בעוד שבסקר הקודם, 'רק' כרבע מהם 24% השיבו בחיוב על השאלה הזו. העליה שנרשמה בסקר, דוחקת למעשה מטה את שיקול המחיר כפקטור המהותי ביותר. בפעם הקודמת, כאשר נשאלו ההייטקיסטים בנוגע לכך, 45% מהם ראו במחיר הדירה כמשתנה החשוב ביותר אולם כאמור, מצב הפקקים בכבישי ישראל הכריעה ורק 33% השיבו כי זה ההיבט המשמעותי ביותר.

סוגיה נוספת שנבחנה בסקר היא עמדת ההייטקיסטים לגבי האפשרות כי מחירי הנדל"ן ימשיכו לעלות או שמא ישארו ברף המחירים הנוכחי. על פי נתוני הסקר, 69% מהנשאלים סבורים כי המחירים ימשיכו לדהור מעלה והניסיונות השונים לרסן את השוק לא ימתנו את קצב העליות. עוד מתברר כי רק 8% מהם השיבו כי המחירים צפויים לרדת ואילו 23% חושבים כי המחירים לא צפויים לרשום עליה משמעותית במהלך השנה הקרובה.

היבט אחר שבחנו במועדון הייטקזון הוא מדיניות הסיכונים של ההייטקיסטים בנוגע לגובה המשכנתא שהם לוקחים, או במילים אחרות – האם הם צופים כי בשנים הקרובות תתכן פגיעה משמעותית בשכרם, שתוביל לירידה בכושר ההחזר שלהם ולקשיים בהחזר המשכנתא. על פי עיבוד נתוני הסקר כ 61% מהנשאלים, סבורים כי גובה משכורתם הנוכחי תיוותר על כנה או תעלה בשנים הקרובות, בעוד ש 25% סבורים כי תתכן פגיעה בשכרם. היתר {14%}, לא גיבשו עמדה בנושא.

לדברי דגן רונן, מנכ"ל משותף של 'הייטקזון', ברבעון האחרון, מחירי הנדל"ן, המושפעים מאוד מהמחסור בקרקעות במדינה ועליית מדד תשומות הבנייה, זינקו בצורה משמעותית. שיתוף פעולה שכזה, מיטיב עם אנשי ההייטק המעוניינים לרכוש דירות באיזורי הביקוש במחירים אטרקטיביים. בשנים האחרונות המועדון שיווק עשרות פרויקטי נדלן והצליח למכור אלפי יחידות דיור בהטבות בלעדיות לעובדי ההייטק בישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים