שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השכל: "מחבלים מלמדים בבתי הספר"
בוועדת החינוך
משרד החינוך: "המחבל, רוצחו של אליהו קיי, לימד בבית ספר מוכר שאינו רשמי. משרד החינוך בודק רישום פלילי של כל מועמד ללימודי הוראה, אך לא מקבל מידע מהשב"כ"
מחבל. אילוסטרציה | צילום: santoelia, שאטרסטוק

ועדת החינוך קיימה הבוקר דיון בנושא הפיקוח על מערכת החינוך במזרח ירושלים בעקבות הפרסומים כי רוצחו של הצעיר אליהו קיי ז"ל לימד בבית ספר במזרח ירושלים.

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ שרן השכל, בדיון על מערכת החינוך במזרח ירושלים: "לא מתקבל על הדעת שמחבלים מלמדים בבתי הספר. מזרח ירושלים היא תחת ריבונות ישראלית ועל המדינה לתת פתרונות לימודיים לכל התלמידים שם".

משרד החינוך: "המחבל, רוצחו של אליהו קיי, לימד בבית ספר מוכר שאינו רשמי. משרד החינוך בודק רישום פלילי של כל מועמד ללימודי הוראה, אך לא מקבל מידע מהשב"כ".

בדיון נכח גם מנכ"ל מרכז בדין לחקר המזרח התיכון דוד בדין ששאל את נציגי משרד החינוך האם יש פיקוח על תוכניות הלימוד של אונר"א במזרח ירושלים ונענה בשתיקה צורמת.

"השקר נחשף, בניגוד לדברי נציג אונר"א בקונגרס האמריקאי לפני כחודש, אין פיקוח ישראלי על הנעשה במרבית מערכת החינוך במזרח ירושלים", מדגיש בדין ומוסיף שגם נציגי מרכז בדין בשוויץ, בריטניה וארה"ב שמעו מנציגי אונר"א שיש לכאורה פיקוח ישראלי על התכנים, מה שכאמור מתגלה כשקר".

בדין מדגיש שנציג אונר"א סירב להגיע לוועדה-"אין לי ספק שהם סירבו כי הם יודעים שהם ייצאו שקרנים וחוצפנים". בדין הוסיף שלא פחות חמור בעיניו העובדה שנציג המשרד לביטחון פנים לא הגיע לדיון-"שמשרד החינוך לא מפקח הנוכחות של משרד הביטחון פנים חשובה מתמיד, ההסתה משתוללת בחסות משרדי הממשלה זה בלתי נתפס."

בדין קיבל את בקשת יו"ר הוועדה ח"כ שרן השכל להקים צוות שיחקור את ספרי אונר"א במזרח ירושלים וסיכם-"עצם קיום הוועדה הוא הישג, חיכיתי שידברו על זה מעל 20 שנה, נמשיך לעקוב ולדאוג ככל יכולתנו שספרי ההסתה יצאו מתוכנית הלימודים המזרח ירושלמית".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים