שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "השלום עם ישראל שינה כל היבט בחיינו"
סגה"ש הבחרייני
על רקע הביקור ההיסטורי של שר הביטחון בני גנץ בבחריין – סגן שר החוץ הבחרייני, עבדאללה בן אחמד נאם לפני זמן קצר בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי
דגלי ישראל ובחריין | צילום: Leo Altman, שאטרסטוק

על רקע הביקור ההיסטורי של שר הביטחון בני גנץ בבחריין – סגן שר החוץ הבחרייני, עבדאללה בן אחמד נאם לפני זמן קצר בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי שבאונ' ת"א.

"השלום עם ישראל שינה כל היבט בחיינו מאז כינון היחסים. ההישגים יוצאי הדופן האלו היו הכרחיים להגדרת בסיס איתן שמחבר בין הממשל שלנו ועמנו, שאיפותינו נותרות גבוהות ומה שעתיד לבוא יהיה מדהים עוד יותר. אנחנו עובדים עם ישראל על אסטרטגיה משותפת שתתאם את מטרותינו על ידי זיהוי תחומי עניין מרכזיים שיקרבו את נציגנו, מומחינו ועמנו לכך שנבנה עתיד טוב יותר לשתי המדינות".

"תחומים אלו כוללים חדשנות וטכנולוגיה, מסחר והשקעות, ביטחון מזון ומים, בריאות, חינוך, אנרגיה בת קיימא, הגנת איכות הסביבה, קבוצות דיון ומכוני מחקר, בטיחות הציבור ודו קיום דתי ותרבותי. חזון ואסטרטגיה משותפים יאפשרו לנו להציג את הפירות שהשלום מניב ולשמש מודל אזורי לכך שהשלום משפר חיי אדם ומעורר תקווה נחוצה לאזור שסבל זמן רב, הוא ירמוס את כל הספקות הקיימים ואת הספקנות שנועדה לשמר את הסטטוס קוו שמשרת אג'נדות מסוימות ויעודד את כל אלו המחפשים שינוי – ללכת בדרכנו".

"ממלכת בחריין מדגישה את הנחיצות במחויבותה של איראן ליסודות והעקרונות הבסיסיים בהתבסס על אמנת האו"ם ואמנת המשפט הבינלאומי – כיבוד ריבונות ימית, אי הפרעה בענייני פנים, יישוב סכסוכים באמצעי שלום, אי שימוש או איום בכוח, ודחיה על סף של חלוקה עדתית. היא קוראת גם לדחייה מוחלטת של ההתערבות האיראנית המתמשכת בענייני פנים של מדינות האזור, גינוי של כל מעשי הטרור שבוצעו על ידי איראן ושלהובם של חלוקה עדתית ויצירת מחלוקת בנושא תוך כדי הפרה בוטה של נורמות וערכים בינלאומיים ואיום על ביטחון אזורי ובינלאומי, ומדגישה את הצורך לחדול ולהימנע מתמיכה בארגונים שמלבים את הסכסוכים האלה, ולהפסיק כל תמיכה, מימון או חימוש של מיליציות עדתיות או ארגוני טרור, לרבות לספק להם טילים בליסטיים ורחפנים ששמים אזרחים למטרה".

"בחריין גם מאשרת את גינוי הפעולות ששמות למטרה את חופש הניווט ובטיחותו, במתקנים ימיים, ספקי אנרגיה, צינורות נפט ומתקני נפט במפרץ הערבי ונתיבי מימיו כמאמצים אשר מאיימים על ביטחון מדינות המפרץ והאזור כולו , על חופש הניווט הבינלאומי, וחותרות תחת הביטחון והשלום האזוריים והבינלאומיים".

"ישנו צורך להכריח את איראן לציית לתקנים והנהלים של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, לרבות מחויבות להסכם הפיקוח המקיף שמציין את הצורך בהבהרת סוגיות הנוגעות לממדים הצבאיים האפשריים של תכנית הגרעין שלהם ויש להבטיח שלא ינקטו בצעדים מתגרים משום סוג בעתיד".

"ממלכת בחריין מברכת את ארה"ב על ההחלטה לסווג את משמרות המהפכה האיראניים כארגון טרור – בכך הם הדגישו את חשיבות הצעד הזה בעימות מול התפקיד המסוכן שהם ממלאים בחוסר היציבות , כגורם מתח וככלי להפצת אלימות וטרור במזה"ת ובעולם כולו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים