שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » קהל חסידים » השליחה מרת מרים בן טולילא ע"ה
אבל בחב"ד
במהלך השנים, היא פעלה במסירות נפש על מנת להפיץ אור תורה וחינוך יהודי גם במקומות הכי נידחים במדינות מרכז אפריקה
נר משמה | צילום: Gita Kulinitch Studio, שאטרסטוק

הגב' מרים ע"ה בן טולילא שליחת חב"ד בקונגו ובמדינות מרכז אפריקה, שפעלה במקום במשך 30 שנה, הסתלקה הלילה (כ' ניסן) לאחר מחלה קשה כשהיא רק בת 52.

המנוחה גדלה באווירה של שליחות בבית אביה הגאון רבי ישועה חדאד זצ"ל משלוחי הרבי מליובאוויטש למילאנו ורב הקהילה החלאבית והלבנונית בעיר. לפני 30 שנה, בשנת תשא"נ נשלחה על ידי הרבי לשליחות בקונגו (שנקראה אז זאיר) יחד עם בעלה יבלחט"א הרב שלמה בן טולילא השליח הראשי של חב"ד למדינות מרכז אפריקה ורב איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה.

במהלך השנים, היא פעלה במסירות נפש על מנת להפיץ אור תורה וחינוך יהודי גם במקומות הכי נידחים במדינות מרכז אפריקה. תחת הובלתו של הרב בן טולילא בסיועה האמיץ של רעייתו הרבנית ז"ל, התרחבה פעילות חב"ד למדינות רבות נוספות באפריקה והוקמו בתי חב"ד בעוד 10 מדינות, בהן: ניגריה, גאנה, אנגולה, אתיופיה, חוף השנהב, קניה, אוגנדה, טנזניה, רואנדה, לצד מדינות רבות נוספות שבהן קיימת פעילות יהודית תוססת בשיתוף איגוד הקהילות היהודיות של מרכז אפריקה.

הרבנית מרים ע"ה השאירה אחריה את בעלה הגה"ח רבי שלמה בן טולילא, ואת ילדיה מהם זכתה לנחת יהודי וצאצאים הממשיכים את דרכה: הגב' דבורה בן סעיד, שליחת חב"ד באביג'ן, חוף השנהב. הרב בנימין אברהם בן טולילא, שליח חב"ד בפריז, צרפת. הגב' חיה מושקא נמני, מילאנו, איטליה. סאשה בן טולילא, קינשסה, קונגו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים