שיתוף
תגובות
משפט » השליח יפוצה בסכום הכולל את הטיפים שקיבל
תקדים
פסק דין תקדימי ניתן לאחרונה בבית המשפט המחוזי בתל אביב, בו התייחס השופט לטיפים אותם קיבל התובע במסגרת עבודתו, לחישוב הפיצויים אותם אמור לקבל מחברת הביטוח
שליח של וולט | צילום: BalkansCat, שאטרסטוק

פסק דין תקדימי שניתן השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב, עשוי להשליך ישרות על הליכים משפטיים רבים בין עובדים למעסיקיהם, לאחר שלראשונה החשיב שופט המחוזי בתל אביב את הטיפים כחלק בלתי נפרד משכרו של העובד – שליח שקיבל במסגרת עבודתו טיפים מלקוחות.

מדובר, מדובר בשליח שעבר תאונת דרכים קשה בשנת 2012 ונותר עם נכויות. בתביעה שהגיש נגד חברת הביטוח טען השליח, כי בעבודותיו השונות הרוויח כ-13 אלף שקל נטו לחודש. זאת, למרות שהצהרתו המדווחת לרשות המסים הייתה רק בגובה של כ-5,000 שקל לחודש בתלוש שכר, כאשר את שאר הכסף הוא הרוויח בטיפים (לפני חוק הטיפים). מנגד, התעקשה חברת הביטוח להתייחס בתביעה אך ורק למשכורתו המדווחת, שנמוכה בהרבה מכפי שמרוויח בפועל

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, אליהו בכר, שאישר אתמול את פרסום פסק הדין שניתן ביוני האחרון, קיבל את עמדת התובע וחישב את הפסדי השכר כולל הטיפים. כלומר, התחשב בהכנסה בפועל ולא בזו שדווחה לרשות המסים. כאשר המשמעות היא כי השליח יקבל פיצוי כולל מחברת הביטוח בסך של כ-1.9 מיליון שקל (לאחר ניכויים).

"לטעמי, בנסיבותיו של תיק זה מצליח התובע להוכיח, כנדרש בדין, בראיות משכנעות שבסיס שכרו ערב התאונה עולה על שיעור ההכנסה שדווח לשלטונות. התובע, שאינו מגיע ממשפחה בעלת אמצעים, מצליח לאורך שנים לא רבות לרכוש שני נכסי נדל"ן ללא סיוע בני משפחתו. מעבר לכך, בבעלותו בו זמנית לפחות 2 רכבים יוקרתיים (מרצדס ספורט ואאודי)… ולטענת התובע אף הצליח לחסוך מעבודותיו כמיליון שקל. כל אלה מלמדים על כך שהתובע מצליח להשתכר סכומים העולים לאין שיעור על אלה שדיווח עליהם לשלטונות המס", כתב השופט אליהו בכר בפסק הדין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים