שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השמאל בישראל מיהר לברך את הנשיא הנבחר
ההכרזה על ביידן
הכרזת התקשורת בארצות הברית על ניצחונו של ג'ו ביידן הדמוקרט, הביאה את הרשימה המשותפת, יש עתיד, מרצ וח"כים מכחול לבן לברך על ההישג • הנגבי: "מאופקים"
ג'ו ביידן | צילום: Trevor Bexon, שאטרסטוק

בעוד העולם כולו עוקב בדריכות אחר המתרחש בארצות הברית עם ההכרזה על ביידן על ידי חלקים מכלי התקשורת כנשיאה הנבחר של המעצמה הגדולה בעולם, כאשר במקביל מתכנן הנשיא המכהן דונלד טראמפ את צעדיו המשפטיים נוכח מה שהוא מכנה "גניבת הבחירות ותעשיית הזיופים", במפלגות השמאל-מרכז בישראל מיהרו לברך על נצחונו לכאורה של המועמד הדמוקרטי.

יושב ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד כתב: "ברכות לנשיא הנבחר, ידידי ג׳ו ביידן ולסגנית הנשיא הנבחר, קמלה האריס. מערכת היחסים בין ישראל – ארה״ב מבוססת על ערכים ואינטרסים משותפים שאני בטוח שיהיו בלב העשייה שלכם".

לפיד הוסיף: "אני מצפה לעבוד עם הממשל החדש ועם חברי שתי המפלגות בקונגרס בכדי להעמיק ולחזק את היחסים המיוחדים בין ישראל לארצות הברית. איחולי הצלחה מכל הלב".

יו״ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, מיהר להגיב על מה שמסתמן כתוצאות הבחירות בארה"ב ואמר, כי "ההפסד של טראמפ הוא צעד חשוב במאבק מול ימין פופוליסטי ששולט גם על הונגריה, ברזיל, הודו, וישראל אבל אנחנו עוד רחוקים מהיעד הסופי. המאבק לצד פרוגרסיביים בכל העולם ממשיך גם מחר".

"כמו בישראל, הבעיה בארה"ב היא לא רק פרסונלית. הפתרון לגל הרודני בכל העולם הוא עתיד דמוקרטי במקום נוסטלגיה לעבר שלא היה בו צדק", הוסיף עודה.

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ ,בירך אף הוא את ג'ו ביידן והביע תקווה כי המהפך בארצות הברית יורגש עד מהרה בישראל, "אני מברך את הנשיא הנבחר ג'ו ביידן ואת סגניתו קמלה האריס, על ניצחון מרשים ומעורר תקווה לעולם כולו, אחרי ארבע שנים של רוח רעה, שקרים ובריונות הגיע הזמן למנהיגות ישרה והגונה בוושינגטון".

ניצן הביע תקווה, כי "ניצחון ביידן – בקרוב גם בישראל. גם ישראל צריכה להדיח את מי שמשסה והורס אותה מבפנים ולהתחיל תהליך של ריפוי וחזרה לערכים דמוקרטים. ניצחון ביידן הוא ניצחון הערכים על פני האינטרסים, ניצחון הדמוקרטיה על פני הגזענות והשנאה".

הוא אף הוסיף וקרא לחדש את המו"מ המדיני עם הרשות הפלסטינית: "אני קורא לצוות המזרח התיכון של הנשיא הנבחר ביידן לחדש את המאמץ לקידום תהליך השלום בין ישראל לבין הפלסטינים, שהוא אינטרס ישראלי מובהק".

‏שר המשפטים אבי ניסנקורן צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ברכות לנשיא הנבחר של ארה"ב ג'ו ביידן! ברכות לקמלה האריס, האשה הראשונה שתכהן כסגנית הנשיא וברכות לעם האמריקאי על ההליך הדמוקרטי הראוי. אני בטוח שהקשר ההדוק והחזק בין ארה"ב לישראל ישמר ויתחזק תחת ממשל ביידן".

יו״ר מפלגת העבודה ושר הכלכלה, עמיר פרץ, הגיב כי הוא מברך על כהונתה הצפויה של קמלה האריס, סגנית הנשיא הראשונה בארה"ב. "מייחל לראות יותר נשים בעמדות מפתח ובהנהגה הפוליטית גם במדינת ישראל, תורמות מנסיונן ומקצועיותן לטובת חברה שוויונית, משגשגת וצודקת יותר. כן יירבו", צייץ פרץ.

בליכוד, נכון לשעה זו, בירך על ההישג של ביידן ח"כ ניר ברקת שכתב: "אני מברך את ג׳ו ביידן על הכרזתו כנשיא הנבחר של ארה״ב ומאמין שתחת הנהגתו תימשך מערכת היחסים האמיצה והחיובית בין שתי המדינות.
‏אני מודה מעומק הלב לנשיא היוצא דונלד טראמפ על תרומתו האדירה למדינת ישראל בארבע השנים האחרונות, לעד תיחקק בהיסטוריה של עם ישראל כידיד אמת שלנו".

השר צחי הנגבי הגיב בחדשות 12 לדממה מימין ואמר: "ההכרזה של רשתות התקשורת איננה הודעה סופית על תוצאות הבחירות, לכן כפי שהיינו מאופקים ומרוסנים עד לרגע זה וזה לא פשוט – נמשיך".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים