שיתוף
תגובות
לאישה » השקעתן במטוס? בלי גלגלים הוא לא יהיה תקין
רגע לנפש
מדוע הגלגלים כה חשובים במטוס ואיזה חלק הם מהווים במבנה הפנימי שלנו? • אף פעם אל תזלזלו במה שאתן הכי אוהבות בעצמכן • שקט מאפשר לנו להסתכל על החיים במבט בריא
מטוס | צילום: Jag_cz, שאטרסטוק

חשבתן פעם מהו הכוח המניע שלכם? נסו לחשוב רגע: מה אתן הכי אוהבות בעצמכן? אתן לכן דוגמה אישית עלי, אני מאוד אוהבת את יכולת התקשורת שלי. הבנתן? עכשיו תורכן.

אף פעם אל תזלזלו במה שאתן אוהבות בעצמכן. על פי רוב מדובר בתכונה שהיא חוזקה אישית שלכן והיא נמשלת לגלגלי המטוס. כמה שלא תשקיעו מיליונים בשיפוץ מטוס – אם לא יהיו לו גלגלים תקינים, הוא לא יפעל כשורה. הגלגלים הם מה שממריא או מרסק את המטוס. ברגע שתהיו מחוברות לגלגלים, תוכלו להבין את הכוח שלכן.

מהו הכלי הראשון לגילוי וזיהוי של מה שאנחנו צריכות בגלגלים הפנימיים?

שקט.

כן, שקט.

אם רק נתבונן בעולם בשקט, יקרו בו דברים נפלאים. אנחנו רגילות להגיב כל הזמן. למה? תגובה מידית מגיעה מחוסר ביטחון. שקט מאפשר להקשיב. נראה לנו שאם נקשיב ולא נדבר, נפסיד משהו, אך ההפך הוא הנכון.

הרבה פעמים התשובות נמצאות לידנו, מולנו, אצלנו או אצל זה שמולנו, אך אנחנו לא רואות, אנחנו עסוקות בהתקפה, בהגנה עצמית. יצא לכן להתווכח פעם עם מישהו ולשמוע דברים אחרים לחלוטין ממה שהוא התכוון להגיד? מן הסתם כשישבתם ללבן את הדברים, פתאום הכל נראה היה שונה.

שקט מאפשר לנו לקבל את התשובות הללו, שכה הכרחיות עבור החיים הטובים והתקינים.

ככל שנדבר פחות – נקשיב יותר. ואני לא מדברת על שמיעה, אלא על הקשבה. הקשבה פעילה. להקשיב באמת למה שהשני אמר לנו ולא לדמיין מה שכאב הבטן שלנו מבקש כדי להתקרבן.

אחת הבעיות בתגובה מידית וחוסר שקט, היא שמדובר בתכונה שקשורה לנפש הבהמית. בכל אדם נבראה נפש אלוקית ונפש בהמית. הנפש הבהמית, כשמה כן היא: מחפשת לטרוף, לתקוף, כל הזמן בהישרדות, בפחדים ולכן התגובות בהתאם.

נניח שאמרנו מילת ביקורת לבן הזוג שלנו. לעתים מה קורה? הוא תוקף אותנו בחזרה, במקום לענות עניינית על השאלה.

רגע, למה אתה תוקף? אני שאלתי שאלה פשוטה. ואז גם אנחנו משתגעות וכבר עונות בזעם והופ, קרב בג'ונגל. אם כל אחד ילמד להקשיב, פחות לדבר, להקשיב לאמת, לא למה שנדמה, למה שהוא אמר לנו, למה שאנחנו אמרנו לו, ננשום עמוק לפני שנגיב, נשאיר את האגו בצד, ננסה להגיב כמה שיותר ממקום של נפש אלוקית ולא בהמית, אין לי ספק שנקבל תשובות הרבה יותר מדויקות לחיים שלנו, הלוואי שנצליח.

רק אזהרה קטנה: שום דבר ממה שכתבתי, אינו קל, בהתחלה! אך מניסיון, ההשקעה משתלמת. זה הולך ונהיה קל יותר – ובמיוחד מלא מתנות מדהימות מאת בורא עולם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים