שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השרה ברביבאי נפגשה עם שר התעשייה הירדני
לראשונה מזה עשור
השניים דנו בעתיד את מכסת המוצרים שירדן רשאית לייצא לרש"פ, בין המוצרים והסחורות שעשויים לעבור, מוצרים לתחום הבנייה, שטיחים, ביגוד, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה
דגל ישראל וירדן | צילום: Flag World, שאטרסטוק

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ושר התעשייה והמסחר של ירדן יוסף אלשאמלי נועדו בירדן לראשונה מזה עשור ודנו במגוון של דרכים לחיזוק יחסי הכלכלה בין שתי המדינות. זאת במסגרת הרצון לשמר מדיניות של שלום חם והעמקת הקשר בין המדינות.

במהלך הפגישה דנו השרים בין היתר בעדכון הסכם הסחר בין שתי המדינות, בהכרה הדדית בתקינה ובהרחבת התיירות.
במהלך הפגישה גם חתמו השרים על הסדר העשוי להגדיל בעתיד את מכסת המוצרים שירדן רשאית לייצא לרש"פ. ישראל מכירה בחשיבות שיתוף הפעולה הכלכלי עם הממלכה הירדנית, כיעד אסטרטגי לטובת יציבות האיזור.

בין המוצרים והסחורות שעשויים לעבור מירדן לשטחי הרשות הפלסטינית: מלט ומוצרים לתחום הבנייה, שטיחים, ביגוד, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ועוד.

בפגישה השתתפו שגריר ישראל בירדן, איתן סורקיס ושגריר ירדן בישראל, רסאן אל מג׳אלי.

הפגישה בין שרת הכלכלה ושר התעשייה והמסחר, והחתימה על הסדר הסחר מדגישים את המשך הפעילות להידוק הקשרים האזרחיים בין ישראל לבין ירדן, לחיזוק יחסי השכנות וקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. ישראל מקווה כי ההסדר יביא לחיזוק הכלכלה הירדנית ויתרום להמשך צמיחת הממלכה. בנוסף, מדגיש ההסכם את החשיבות שמייחסת ישראל לקידום ופיתוח הכלכלות באזור ולעידוד הסחר האזורי.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי (יש עתיד): "הטבות הסחר עליהם סוכם היום בין ממשלת ישראל לירדן, הן נדבך חשוב בהידוק היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. העמקת היחסים האזרחיים והכלכליים תורמת ליחסים הבילטרליים, לביטחון הלאומי ולשמירה על הגבול הארוך והשקט ביותר של מדינת ישראל".

רקע: במסגרת הסכמי פאריס, המגדירים את יחסי המיסוי והמסחר בין ישראל והרשות הפלסטינית, נקבעו רשימות המאפשרות לרש"פ לקבוע מדיניות יבוא בהיבטי תקינה, רגולציה ומיסוי (מכס). בתוך כך, נקבע בהסכמים כי מכסה הניתנת לעניין מוצרים הנכללים ברשימת A1 תאפשר לרש"פ לקבוע את מדיניות היבוא בכללותה, לרבות גובה המכס, התקינה והרגולציה הנדרשת כתנאי לכניסת מוצרים ברשימה. מאידך, מכסה הניתנת במסגרת רשימה B מאפשרת לרש"פ לקבוע מדיניות יבוא רק בעניין המכס. הסכמי פאריס קבעו שרשימת A1 תהא מצומצמת (כ-60 פרטי מכס), כאשר השווי הכספי של המכסות מוערך בפחות מ-100 מיליון דולר. בפועל, רוב המכסות אינן מנוצלות, ומיעוטן נוצל בהיקף של יותר מ-50%. כמו כן, מסבירים במשרד הכלכלה והתעשייה כי רשימה B בהסכמי פאריס נשארה ריקה, לכן ממילא לא ניתנו כלל מכסות ברשימה זו. במשרד הכלכלה מבהירים כי למרות ההתקדמות בין ישראל והירדנים לעניין המכסות, כל הרחבה של רשימה A1 או B דורשת הסכמה של הפלסטינים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים