שיתוף
תגובות
חדשות » סביבה » השרה זנדברג נפגשה עם שגריר בריטניה
לקראת ועידת האקלים
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג נפגשה עם שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן לקראת ועידת האקלים בגלזגו: "סיכמנו על שיתופי פעולה משמעותיים"
משבר האקלים - התחממות גלובלית | צילום: Diana Parkhouse, שאטרסטוק

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, נפגשה היום (חמישי) עם שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן, יחד עם השליח המיוחד לשינויי אקלים וקיימות במשרד החוץ גדעון בכר, לקראת השתתפותה בוועידת האקלים של האו"ם שתתקיים בגלזגו בנובמבר הקרוב. השרה תמר זנדברג הודתה לשגריר ניל וויגן על מאמצי ממשלת בריטניה להצלחתה של ועידת האקלים, והדגישה בפניו כי ישראל שותפה למאמצים אלה.

השגריר ניל וויגן בירך על החלטת ממשלת ישראל למעבר לכלכלה דלת פחמן, על קביעת היעדים להפחתת פליטות גזי חממה והגשתם לאו"ם וכן על ההחלטה להחיל מנגנון לתמחור פחמן. השרה זנדברג הדגישה כי ישראל מתכוונת לקחת תפקיד מרכזי ופעיל יותר במאבק הבינלאומי במשבר האקלים.

השניים שוחחו גם הדחיפות בהגברת המוכנות וההיערכות להשלכות החמורות של משבר האקלים. השרה תמר זנדברג אמרה כי הנושא נמצא במרכז סדר היום של משרדה, וכי היא מקדמת הכרזה על מצב חירום אקלימי בכדי להיערך לאסונות האקלים בצורה המיטבית.

השרה תמר זנדברג והשגריר ניל וויגן סיכמו על קידום שיתופי פעולה גלובליים ואזוריים, בפרט בתחום האנרגיות המתחדשות, המים, החקלאות וביטחון המזון, שיסייעו להעלות את היעד הישראלי להפחתת פליטות גזי החממה.

כמו כן, השניים התחייבו כי ימשיכו לקדם את שיתופי הפעולה בין ישראל ובריטניה, בפרט בתחום הטכנולוגיה והחדשנות האקלימית. השרה תמר זנדברג והשגריר ניל וויגן סיכמו גם כי יקיימו סדרת אירועים משותפים עם השגרירות הבריטית בישראל לקראת ועידת האקלים בגלזגו.

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "שמחתי להיפגש עם שגריר בריטניה בישראל ניל וויגן. זו הייתה פגישת עבודה מצוינת, שבה דיברנו על האתגרים הישראליים והכלל-עולמיים במאבק במשבר האקלים, וסיכמנו על שיתופי פעולה משמעותיים. ישראל מעלה הילוך, מצטרפת למאמץ הגלובלי, ומציבה את המאבק במשבר האקלים גבוה על סדר היום הלאומי. אני מברכת על כך שבריטניה היא שותפה מלאה של ישראל בנושא".

שגריר בריטניה בישראל, ניל וויגן: "הייתה פגישה מצוינת עם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג. כמארחת של ועידת האקלים של האו"ם COP26 שתתקיים בגלזגו בנובמבר הקרוב, בריטניה מברכת על הצעדים המשמעותיים שבהם ישראל נקטה לאחרונה כדי להפחית את פליטות הפחמן ולתרום להגבלת התחממות כדור הארץ ל-1.5 מעלות. שיתוף פעולה עולמי הוא הדרך היחידה לעצור את השפעת שינויי האקלים, ועל כן על ישראל ובריטניה להמשיך ולעשות ככל יכולתן ליצירת עתיד ירוק ונקי יותר לכדור הארץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים