שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השרה לא הורשתה להיכנס לוועידת האקלים
מביש
שרת האנרגיה קארין אלהרר המתניידת בכיסא גלגלים לא הורשתה להיכנס למתחם הוועידה עם רכבה. לאחר שעתיים של המתנה היא נאלצה לחזור בחזרה לבית המלון
כסא גלגלים, נכה | צילום: VGstockstudio, שאטרסטוק

תקרית מביכה בוועידת האקלים: שרת האנרגיה קארין אלהרר המתניידת בכיסא גלגלים לא הורשתה להיכנס למתחם הוועידה עם רכבה. לאחר שעתיים של המתנה היא נאלצה לחזור בחזרה לבית המלון.

שרת האנרגיה קארין אלהרר התייחסה למקרה: "אל COP26 הגעתי כדי להפגש עם מקביליי בעולם ולקדם מאבק משותף במשבר האקלים. עצוב שהאו״ם המקדם נגישות לאנשים עם מוגבלויות, בשנת 2021, לא דואג לנגישות באירועיו. מקווה שיופקו הלקחים הנדרשים כדי שמחר קידום אנרגיות ירוקות, הסרת חסמים והתייעלות באנרגיה יהיו הדברים שאתעסק בהם".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט אמר למארגני ועידת COP26 לסדר את הגישה לכיסאות גלגלים או שהוא לא יגיע לוועידה מחר. כך דווח ב-CNN.

שגריר בריטניה בישראל: "אני מוטרד לשמוע על כך שהשרה קארין אלהרר לא הורשתה להיכנס לוועידת האקלים. אני מתנצל עמוקות ובכנות בפני השרה. אנחנו רוצים שפסגת ה-COP26 תסביר פנים ותכיל את כולם".

שר החוץ יאיר לפיד בתגובה לאירוע המביש בגלזגו: "הערה למארגני ועידת האקלים בגלזגו: אי אפשר לדאוג לעתיד, לאקלים, ולקיימות אם לא נדאג קודם לבני האדם, לנגישות ולאנשים עם מוגבלויות. מברך מכאן את שרת האנרגיה המצוינת שלנו קארין אלהרר, על פעילותה למען איכות הסביבה והאנרגיות המתחדשות".

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג: "ועידת האקלים נועדה להציל את האנושות ממשבר ולעשות את המעבר לכלכלה מאופסת פחמן מעבר צודק. העובדה שחברתי היקרה קארין אלהרר לא יכלה להיכנס היום לוועידת האקלים בגלל מכשולי נגישות היא חמורה ובלתי נסבלת. אני מקווה שמחר המבוכה תתוקן וקארין תוכל לעשות את העבודה שלה כשרה בממשלה הישראלית".

חה"כ אבי מעוז, יו"ר נעם: "בושה למארגני הכינוס בגלאזגו, ששרת האנרגיה של מדינת ישראל נאלצה לשוב על עקבותיה, כי המקום לא היה נגיש. חזקי ואמצי שרת האנרגיה, מקווה ששר החוץ יידע להעביר את מחאת מדינת ישראל כראוי".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים