שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השרים אישרו את מתווה הגיור; "חורבן הרבנות"
שינויים קוסמטיים
ח"כ מאיר פרוש על אישור מתווה הגיור: "קביעת חוק אם זה עפ"י ההלכה, יכול להיעשות רק ע"י רבנים מוסמכים ועל אחת כמה, חוק חדש של גיור"
השר מתן כהנא | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת שרים לחקיקה אישרה היום (ראשון) את מתווה הגיור שמוביל השר לשירותי דת מתן כהנא. ח"כ אשר הגיב: "חורבן הרבנות הראשית ומוסד הגיור הממלכתי יהיו חרותים לדיראון עולם על השר כהנא וחבר מרעיו ממפלגת ימינה".

השר לשירותי דת מתן כהנא: "עושים היסטוריה. ועדת שרים לחקיקה אישרה את מתווה הגיור שאני מקדם. אני מודה לעמיתי בקואליציה, לרבנים ולשותפים איתם כתבנו את החוק ולציבור הרחב שתומך בנו. יחד עשינו עוד צעד לשמירה על זהותה היהודית של מדינת ישראל: חוק גיור ממלכתי, על פי ההלכה, בחסות הרבנות. מתקדמים להמשך חקיקה בכנסת".

ח"כ מאיר פרוש על אישור מתווה הגיור: "קביעת חוק אם זה עפ"י ההלכה, יכול להיעשות רק ע"י רבנים מוסמכים ועל אחת כמה, חוק חדש של גיור. לצערנו ולבושתנו, קולות הצהלה על החוק, נשמעות ממקהלת הרפורמים והליברלים, ולכן החרדים לדבר ה' אינם שותפים לזה".

ח"כ יעקב אשר בתגובה לאישור חוק הרס הגיור בוועדת שרים לחקיקה: "החוק מנסה להפוך את היהדות למועדון חברים פתוח לכל דכפין שבו כל המרבה לגייר הרי זה משובח, ובכך פותח תחרות מסוכנת בין "רבנים" מטעם שיגיירו גויים בסיטונאות כדי למצוא חן בעיני פולטיקאים מסוימים. חורבן הרבנות הראשית ומוסד הגיור הממלכתי יהיו חרותים לדיראון עולם על השר כהנא וחבר מרעיו ממפלגת ימינה".

ח"כ מעוז בתגובה: "השר לשירותי דת מתן כהנא ממשיך בניסיונותיו להרוס את הרבנות הראשית ואת הגיור הממלכתי. הניסיון להסתתר מאחורי הטענה כי כל המהלכים נועדו בשביל לחזק את הרבנות הראשית לא יצליח. כהנא לוקח את המפתחות של הרבנות הראשית, ונותן אותם לחבריו הרפורמים. רוב מניין ובניין של רבני ישראל מתנגדים למהלכים של כהנא, אך אותו, ברוב חוצפתו, זה לא מעניין. השר כהנא הורס במו ידיו את הגיור הממלכתי שהקים הרב דרוקמן. בעז"ה כשנהיה בממשלה נתקן את כל מה שהממשלה הרסה".

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה על אישור ועדת השרים לחקיקה את חוק הגיור של השר כהנא: "השינויים הקוסמטיים שנעשו בחוק הגיור, לא משנים את העובדה שהסיבה היחידה שהשר כהנא מעוניין לאפשר לרבני ערים לגייר היא כדי שהרב דוד סתיו ובית דין ׳גיור כהלכה׳ שנתמכים על ידי עמותות שתומכות ברפורמים יוכלו לגייר בסיטונאות. חייבים לעצור את הטירוף הזה שיביא להתבוללות ושואה רוחנית על עם ישראל. העובדה שהראביי הרפורמי ח"כ גלעד קריב מברך את החוק – אומרת הכל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים