שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » שרים יורשו להפחית את צריכת הקופות הקטנות
חוק ההתחשבנות
ועדת הבריאות הכניסה תיקון לחוק ההתחשבנות לפיו שרי הבריאות והאוצר יורשו להפחית את רצפת הצריכה של הקופות הקטנות מול חלק מבתי החולים
בית חולים, אילוסטרציה | צילום: sfam_photo, שאטרסטוק

ועדת הבריאות בראשות ח"כ עידית סילמן הכניסה תיקון לחוק ההתחשבנות בין קופות החולים לבתי החולים, לפיו שרי הבריאות והאוצר יורשו להפחית את רצפת הצריכה של הקופות הקטנות מול חלק מבתי החולים.

ינון גוטגליק, משרד האוצר הסביר: "מטרת התיקון היא לאפשר לקופות הקטנות לפנות משאבים כדי שהן יוכלו לפתח את השירותים בקהילה. התנאים הוא שהקופה היא קטנה גם באופן כללי (עד 20% מכלל החולים) וגם בהיקף ההתחשבנות שלה מול אותו בית חולים (עד 12% מכלל ההתחשבנות שלו מול כלל קופות החולים).

יו"ר הוועדה ח"כ עידית סילמן: "לקופות הקטנות אין בתי חולים שלהן והן מושפעות מכל אחוז. כמי שהייתה במערכת אני מכירה את הפערים הגדולים והמשמעויות שלהם. בסעיף הזה אנחנו מבקשים להתחשב בהן ולבוא לקראתן".

רו"ח איתי קלטניק, מנהל הרגולציה בקופת חולים מאוחדת: "אני מודה לוועדה ולמשרד על הסעיף החשוב בזה. זו מבחינתנו רק תחילת הדרך כדי לפתח יותר שירותים בקהילה למבוטחים שלנו. אמנם יש כאן פגיעה קלה בבתי החולים אבל זה באמת בשוליים, לא משהו שיעמיד אותם בבעיה תקציבית".

ערן הכהן, חטיבת בתי החולים הממשלתיים אמר מנגד: "רצפת הצריכה מיועדת להגנה מפני ירידה בהיקף הפעילות ולכן אנחנו מבקשים שיהיה שיקול דעת לשרים לייצר במקביל לירידה ברצפה של הקופות הקטנות עלייה ברצפה של הקופות הגדולות". זה נראה על פניו כמו תיקון מינורי אבל לרמב"ם בלבד יש כאן פוטנציאל אובדן הכנסות של 15 מיליון ₪".

רות רלבג, מנכ"לית קופת חולים כללית הביעה התנגדות להצעתו של הכהן: "אנחנו לא מתנגדים להטבה לקופות הקטנות ומברכים על עידוד התחרות וצמצום הפערים בין הקופות, אבל אם בשביל לתת להם את ההטבה אנחנו צריכים לספוג עוד- לא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים