שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » השר אמיר אוחנה מגיב לראשונה מול המצלמות
בתום שבוע אלים
בפעם הראשונה נעמד שר בממשלה מול המצלמות ומכריז: "דם חרדי אינו הפקר; אין לי אמון באפקטיביות של מח"ש אשר במשרד המשפטים"
חרדים מפגינים בירושלים נגד הסגר | צילום: דוברות המשטרה

אין ספק, וברור לכל כי לא היה זה השבוע של משטרת ישראל. מה שהחל כעוד הפגנה של חרדים שלצורך פיזורה הורגלו הקצינים בשטח לקבל לידיהם מרחב אין סופי של שיקול דעת, והשוטרים מצדם הורגלו לקבל יד חופשית לפיזור ההפגנה ללא כל אמצעי ריסון וצורך בשיקול דעת, התפוצץ כעבור יומיים למשטרה בפנים, עם פיזור הפגנות האנרכיסטים בשלהי מחאת השמאל, שהעמידה בצל את 'אלימות החרדים' בשכונות מאה שערים ומבואותיה.

ההפגנות בשכונת רוממה בירושלים שהחלו במחאה על הסגר שביקשה הממשלה להשית על תושבי השכונה, גילמו בתוכן את לב הקונצנזוס החרדי שהיה פגוע עד עמקי נשמתו וכאב עד מאוד את היד הקלה על ההדק של היושבים בגבעת רם, בכל הקשור להטלת סגרים על ריכוזים חרדים לעומת 'אזורים אדומים' המאופיינים באוכלוסייה שאינה חרדית.

השבוע שוב הוכח, באמצעות שלל תיעודים מליבת ריכוזי ההפגנות בירושלים, כי מבחינת שוטרי מג"ב, 'דם חרדי הפקר'. הדבר צף ועלה מעל פני השטח לאחר שצעיר חרדי נצפה כשהוא פונה אל אחד השוטרים במקום ותוהה בפניו מדוע הוא אינו עוטה על פניו מסיכה כנדרש, אלא שזה במקום להשיב, הלם בראשו באמצעות מכשיר הקשר שברשותו והטיח אותו ארצה.

הצעיר שאיבד לרגע את הכרתו, נזקק לטיפול רפואי. המשטרה שהותירה את הצעיר לאורך כל הלילה במעצר, ביקשה להביאו לפני שופט להארכת מעצר. זאת, לאחר שהשוטר התוקף והאלים הבין כי האירוע תועד והחליט לנקוט בשיטת 'כיפה אדומה' והתלונן נגד הצעיר כי ניסה 'לחטוף' ממנו את מכשיר הקשר וכי הוא בסך הכל הגן על עצמו. אלא שהתיעודים מהשטח היו חזקים יותר מכל עדות אחרת.

כעבור יומיים, שוב חזר על עצמו המחזה, הפעם עם צלם עיתונות חרדי שעשה את עבודתו בתיעוד ההתנהגות האלימה של משטרת ישראל, כאשר ללא כל התרעה הגיח לעברו שוטר, דחף אותו בפראות כבדרך אגב… והמשיך הלאה בדרכו. הצלם נפל ארצה ואיבד את הכרתו והשוטר הושעה מתפקידו עד לסיום בירור הענין במח"ש.

האירועים האלימים, הגיעו מבחינת החרדים בתזמון מושלם לנוכח הפגנות ההמונים ב'בלפור' ומוקדם יותר השבוע בכיכר רבין בתל אביב, כאשר משטרת ישראל ידעה להכיל את הפגנות האנרכיסטים ולגלות איפוק לנוכח הפרות הסדר ותקיפות השוטרים באירועים האלימים בהפגנה שהורכבה ממפגינים חילונים.

ומה באשר למח"ש עצמה? אתמול כינס השר לביטחון פנים אמיר אוחנה לראשונה מסיבת עיתונאים מאז נכנס לתפקידו לפני כחודש, בה התייחס לאלימות המשטרה וליד הקלה על ההדק נגד החברה חרדית.

"אני רוצה לפנות קודם כל לאחיי ולאחיותיי מקרב הציבור החרדי", פתח אוחנה בדבריו, כשהוא מבהיר, כי "אין מקום לשוטרים אלימים במשטרת ישראל ואני מצפה שהמקרים המתאימים יטופלו במלוא חומרת הדין על ידי המפקדים". עוד אמר: "הסיבה שאני מדגיש את המפקדים היא, שאין לי אמון באפקטיביות של מח"ש אשר במשרד המשפטים. עוד כשר משפטים העברתי החלטת ממשלה – נגד עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה הממונה על מח"ש – להקים ועדת בדיקה ממשלתית למח"ש".

בהמשך דבריו התייחס אוחנה להפגנות השמאל האלימות ואמר: "מה שראינו אתמול זו אנרכיה. סוכני כאוס המבקשים לזרוע בהלה, ייאוש ומרד בציבור. שיא מכוער של שבועות רבים של הסתה, נאצות וגידופים, גם מצד נבחרי ציבור", כשהוא תוקף את מי שאינם מוכנים לקבל את הכרעת הבוחר בתום 3 מערכות בחירות והם אלו שעוד זועקים על הפגיעה בדמוקרטיה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים