שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » גנץ נפגש בחשאי עם מלך ירדן עבדאללה
נחשף
דיווח: פגישה הסודית התקיימה לאחרונה בין השניים בירדן. גם שר החוץ אשכנזי נועד עם עמיתו הירדני פעמיים בחודשים האחרונים. גנץ רמז: "יש לי קשר רצוף עם המלך"
תגיות: ,
בני גנץ במליאת הכנסת | צילום: דוברות הכנסת - שמוליק גרוסמן

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ נועד באחרונה בחשאי עם מלך ירדן עבדאללה – כך ב'ידיעות אחרונות'. הפגישה התקיימה בירדן ונשמרה עד עתה בסוד. שר החוץ גבי אשכנזי נועד גם הוא פעמיים בחודשים האחרונים עם עמיתו, שר החוץ הירדני איימן ספדי, ודן עמו בקידום פרויקטים שונים.

הנסיך חסן בן טלאל, דודו של עבדאללה השני מלך ירדן ואחיו הצעיר של המלך חוסיין המנוח, שלח ביום שישי מסר לאזרחי ישראל. במאמר שהתפרסם ב'ידיעות אחרונות' הציע דרך לקידום תהליך השלום: "כיום, כאשר ה"נורמליזציה" חורגת מעבר להסדרים דו-צדדיים, לעסקאות המושתתות על אינטרסים כלכליים ולבריתות הגנה אל מול אויבים משותפים, יש לנו הזדמנות יוצאת דופן לפרוץ את המבוי הסתום ולצאת לדרך חדשה שמטרתה להגיע לשלום כולל במזרח התיכון עד סוף העשור הזה", כתב.

גנץ נשאל ביום שישי האחרון בנוגע למאמר רמז לפגישה: "היחסים עם ירדן הם נכס אדיר, והיחסים יכלו להיות טובים פי אלף. לצערי נתניהו הוא דמות לא רצויה בירדן והנוכחות שלו מפריעה לקידום היחסים. יש לי קשר רציף ומתמשך עם המלך הירדני ובכירים ירדנים נוספים ואני מאמין שאפשר להגיע לעשרות שיתופי פעולה ופרויקטים אזרחיים שיקדמו מאוד את היחסים".

בנושא אספקת חיסונים לפלסטינים אמר גנץ: "יש לנו גם אינטרס בריאותי, גם אינטרס מדיני וגם אינטרס הומניטארי שלפלסטינים יהיו חיסונים. קודם כל, יש למעלה מ-100 אלף פועלים פלסטינים שנמצאים במגע עם אזרחים ישראלים מדי יום, ומגיע לכל הפלסטינים שיהיו מחוסנים. לכן, אנחנו מחוייבים לסייע להם לרכוש חיסונים ממקומות שונים, ולבחון כל סיוע אפשרי נוסף".

בנושא המאבק באיראן: "אנחנו לא יכולים להסכים שאיראן תגיע לגרעין צבאי, ואנחנו פועלים מדינית, כלכלית וכמובן ביטחונית כדי למנוע את זה. ראיתי בימים האחרונים שנתניהו מנכס את הטיפול באיראן לעצמו- הוא התבלבל. הביטחון הוא לא עניין פרטי של ביבי, בדיוק כמו שהחיסונים שיש למדינת ישראל אינם נכס פרט שלו".

"יש גופים רבים ששותפים בבניית היכולות שלנו מול איראן: המוסד, משרד החוץ, המל"ל וכמובן צה"ל ומערכת הביטחון. היצירתיות של המוסד, היא לא פיתוח של ביבי וגם לא הנחישות של צה"ל. אנחנו בונים את המענה התקפי, ההגנתי וגם המודיעיני, ואנחנו נדע להגן על מדינת ישראל".

"כדי למנוע איראן גרעינית חשוב מאוד שיהיה שיח עם ארה"ב, עם אירופה וגם עם מדינות ערביות שחולקות איתנו את האינטרס הזה. יש לישראל ידידות קרובות בעולם וצריך לפעול קודם כל ביחד איתן", דברי גנץ.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים