שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » השר דרעי: "אין משבר דיור, יש משבר בינוי"
מצוקת הדיור
שר הפנים אריה דרעי פתח הבוקר את כנס מנהל התכנון השנתי בירושלים • דרעי: "נכון לסוף שנת 2029, אין יותר משבר דיור בישראל. יש משבר בינוי"
יו״ר ש״ס אריה דרעי | צילום: יעקב כהן

שר הפנים אריה דרעי פתח הבוקר את כנס מנהל התכנון השנתי בירושלים כשהוא טוען כי "אין יותר משבר דיור בישראל, אלא משבר בינוי", וכי "מנהל התכנון חזר לביתו הטבעי. אני מכיר אותו מקרוב עוד כשהייתי מנכ״ל משרד הפנים וכשר הפנים".

השר דרעי פתח את נאומו כשהוא אומר "כשהחליטו בשנת 2015 להעביר את מנהל התכנון למשרד האוצר חשבתי שזו טעות. מנהל התכנון עמד במשימה שלו בנושא הדיור".

דרעי הוסיף וטען כי "נכון לסוף שנת 2029, אין יותר משבר דיור בישראל. יש משבר בינוי. מבחינת התכנון יש מלאי מספיק והלוואי ויבצעו אותו בבינוי".

"יש קושי גדול בתקופת משבר הקורונה. עבודת המינהל היא לעבוד עם אנשים. אנחנו שומרים על כל עקרונות השקיפות ולמרות כל מה שקרה בשנה האחרונה, מנהל התכנון נתן את המענה. אני רוצה להודות לכל עובדי המינהל שעושים זאת בהצטיינות בתקופת הקורונה".

לגבי הותמ"ל אמר השר דרעי, כי "הותמ"ל חשוב לנו מאד. אך לצערי לא הצלחנו לקדם את הותמ"ל עד היום. הגענו פחות או יותר להסכמות, אך בשל המשבר הפוליטי זה לא מתקדם. מדובר בכלי תכנוני חשוב. חסרות לנו כ- 20,000 יחידות דיור בגלל הותמ"ל, אבל הוועדות המחוזיות עמדו ביעדים שלהם".

דרעי הוסיף ואמר, כי "אנחנו ממשיכים בתנופה בפרויקטים רבים וגדולים. הפצנו תזכיר חוק אבל זה היה הרבה מעבר לכך. זה תיקון מאד משמעותי וזה לא היה קל. עמדנו מול הקבלנים ומשרדי ממשלה ורשויות מקומיות והגענו כל הצוות ודלית זילבר, בעבודה מסורה, לאן שרצינו. אני שמח על כך".

השר דרעי התייחס לתכנית התמ"א 38 שהוגדרה "לא יעילה ולא מוצלחת" כשהוא אומר כי "תמ"א 38 קמה כשהמטרה העיקרית היא לסייע במצב חלילה של רעידות אדמה בפריפריה. לצערי זה לא השיג את המטרה שלו. זה גרם לשיפור מקומות בארץ אבל את המטרה האמיתית זה לא השיג".

"כשמנהל תכנון חזר למשרד הפנים הציגו לי את הפתרונות למבני ציבור. רציתי לתת תשובה לפריפריה ולכן עמדתי על כך שבהחלטת ממשלה יוקם צוות שתוך 60 יום יביא לפתרונות איך לעזור לפריפריה במיסוי והשבחה לעודד קבלנים לעשות שיפור דיור. גם מבחינת רעידות אדמה ומיגון בשילוב משרד הביטחון. לפנינו עוד המון דברים שאנחנו מקדמים. כמו המטרו שמתקדם בתנופה והינו פרויקט חשוב למרות רעשי הרקע, מעגנות, שדה תעופה.  אני מאוד שמח להיות אתכם יחד. אני מרוצה מהעבודה המסורה של עובדי מנהל התכנון ומאחל לנו המשך עבודה פורייה", סיים דרעי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים