שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » השר הנדל יחסום את האפשרות להתחזות
הסוף להודעות הספאם?
החלטה חדשה של שר התקשורת תחסום בעתיד את האפשרות לדיוור SMS באמצעות מספר חופשי • הסיבה: שימוש לרעה בתכונה שנועדה לשרת תהליכי שיווק מסחריים
הודעות ספאם | צילום: בחזית מדיה

הסוף להתחזות ב-SMS: החלטה חדשה של התקשורת יועז הנדל צפויה לשים סוף לסאגת ההתחזויות בשליחת מסרונים, שהפכה בשנים האחרונות למוקד ספאם משמעותי.

ההחלטה באה לאחר שנת בחירות ארוכה, שהתאפיינה בזינוק חד בהיקף השימוש במסרונים להפצת מסרים תעמולתיים, כאשר לא פעם הזינו שולחי ההודעות מספרי טלפון פרטיים במערכת הדיוור, תוך התחזות לאותם אנשים.

מי שהניעה את המהלך היא השרה מירי רגב, שהתלוננה למשרד התקשורת לאחר שנפלה אף היא קורבן להתחזויות מהסוג הזה.

בהודעה שפרסם אמש משרד התקשורת, נכתב כי בעקבות תלונות שהגיעו למשרד התקשורת נחשף המשרד לתופעה ולפיה ניצלו גורמים את האפשרות להשתמש במספרי טלפון של מנויים אחרים והפיצו מסרונים בשם המנויים, תוך התחזות להם והפצת מסרים מזויפים בשמם.

כיום, קיימים אמצעים טכנולוגיים המאפשרים להגדיר בשדה השולח ( "CLI") שם או מספר טלפון כלשהו. התכונה הזו נועדה בין היתר לאפשר ערוצי שיווק נוחים לבתי עסק עם מספר טלפון לחזרה.

בהודעת המשרד נכתב עוד, כי "יש כאלו שניצלו לרעה תכונה זו והגדירו בשדה השולח מספר של מנוי אמיתי וכך זייפו הודעות שכביכול כתב אותו המנוי".

לאחר בדיקת הנושא פרסם המשרד שימוע לציבור לפני מספר חודשים בנוגע לאופן הטיפול במיגור התופעה.

בתום השימוע החליט המשרד על הפתרון ולפיו רק חברת תקשורת שקיבלה רישיון משר התקשורת תוכל לאפשר למנוייה להפיץ מסרונים באמצעות אתר האינטרנט של החברה או אפליקציה שלה, כשמספר המנוי מופיע בשדה השולח, וגם זאת רק לאחר ביצוע זיהוי אמין של המנוי. מפיץ שאיננו בעל רישיון ממשרד התקשורת, לדוגמא מפיץ הודעות מסחרי, יוכל לאפשר שליחת מסרון שבו זהות השולח היא מספר רק לאחר ביצוע זיהוי אמין על פי הנחיית בעל הרישיון שבאמצעותו הוא מפיץ את ההודעה, במקרה כזה בעל הרישיון יהיה אחראי לכך שהמפיץ אכן ביצע זיהוי אמין.

במשרד התקשורת הדגישו, כי אין בהחלטה כדי להשפיע על האופן שבו מנויים פרטיים שולחים מסרונים באמצעות מכשיר הסלולר שברשותם.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים