שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » השר הנדל מתכוון לפגוע בהסדר הסלולר הכשר
הסוף לצינתוקים
שר התקשורת יועז הנדל הנחה את משרד התקשורת להתערב בחסימת תכנים למכשירים הכשרים שיאפשרו התקשרות לתכנים אסורים • כל הפרטים
יועז הנדל | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בתום שורה של דיונים עם הגורמים המעורבים בעניין, הודיע שר התקשורת יועז הנדל בצעד חסר תקדים על כוונתו להתערב בהסדר שבין חברות הסלולר לציבור הצרכנים החרדיים, באופן שיפגע בפיקוח של ועדת הרבנים לענייני תקשורת.

בעוד במשרד התקשורת ניסו להציג את ההחלטה כ"הישג משמעותי של ועדת הרבנים לענייני תקשורת הלוחמת נגד תופעת הצינתוקים", הרי שההחלטה עוררה זעם פנים חרדי נרחב לנוכח התערבות המשרד בענייניהם הפנימיים של האוכלוסייה החרדית שסומכת ידיה על הוועדה.

בוועדת הרבנים לענייני תקשורת האשימו כי מי שדחפו להחלטה הם גורמים עסקיים אינטרסנטיים שנלחמים בוועדה במשך זמן רב, ואמרו כי "השר קיבל את ההחלטה למרות שכל בכירי משרד התקשורת והדרג המקצועי הבהירו בפניו כי ההסדר ההיסטורי שנחתם בין ועדת הרבנים לענייני תקשורת מיסודם של גדו"י באמצעות עוה"ד ר' יעקב וינרוט ז"ל מאפשרים לקבוצה להגדיר לעצמה מאפיינים יחודיים, ובכלל זה לבחור לאלו קווים לא ניתן יהיה לחייג מהקומות הכשרות".

"ההסכמים נבחנו על ידי רגולטורים, יועצים משפטיים, ועדות בכנסת ואינספור מומחים ואושרו על פי דין", טענו בוועדה.

עוד האשימו בוועדת הרבנים כי "השר הנדל בחר לחבור לעוקרי הדת, גורמים אנטי חרדיים ולהעדיף את האינטרסים של חברה כלכלית המתעשרת מקווים אלו, על פני הרצון של הציבור החרדי מחזיקי הטלפון הכשר, המונים למעלה מחצי מיליון איש המבקשים להתנזר מתקשורת פסולה כהוראתם של גדולי ישראל".

שר הבינוי והשיכון, ח"כ יעקב ליצמן הגיב להחלטה, ואמר כי ההחלטה הינה תקדימית ומנוגדת למה שהיה מקובל לאורך כל השנים. "מדובר בהתערבות דרקונית שמשמעותה מהלך חמור לפגיעה בזכויות הציבור החרדי לנהוג ולנהל את חייו, ובייחוד האפשרות לשימוש בטכנולוגיה ללא חשיפה לתכנים שאינם ראויים, על פי הוראת גדולי ישראל”.

בהודעה שפרסם יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, הוא הטיח האשמות בהנדל, שהחליט לדבריו להתערב בהסדר הטלפון הכשר שנוסד בידי גדולי ישראל ולפגוע קשה בזכות הציבור החרדי לשירותי תקשורת מותאמים לאורח חייו. "זוהי התערבות בוטה בבקשה האלמנטרית של הציבור החרדי לחיות כאן על פי אמונתו ללא התערבות בחייו הפרטיים", נכתב בהודעתו של פינדרוס.

ח"כ משה אבוטבול הבהיר, כי "הציבור החרדי לא יאפשר פגיעה במאות אלפי מחזיקי טלפון כשר כהוראת הרבנים ובדרישתם להימנע מהתקשרות למקומות שאין רוח חכמים נוחה מהם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים