שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » השר הערבי פונה למרפאה – סמוטריץ' תמך
סוער בכנסת
השר עיסוואי פריג' ביקש להתייחס ואמר בסערת רגשות: "עצוב לי מאוד כבן למשפחה שכולה". יו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש לעזור לשר פריג' לרדת מהדוכן והגיש לו כוס מים
השר עיסוואי פריג | צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

לאחר דיון סוער ואמוציונלי מליאת הכנסת דחתה בקריאה טרומית את הצעת חוק הנצחת זכרם של קורבנות הטבח בכפר קאסם, התשפ"א של חברי הכנסת עאידה תומא סלימאן, איימן עודה ועופר כסיף. לאחר הצבעה שמית תמכו בהצעה 12 חברי כנסת מול 93 שהתנגדו.

ח"כ תומא סלימאן נאמה בערבית ולאחר מיכן אמרה: "דיברתי על הטבח ועל כפר קאסם שכולכם מכירים וכל מי שהלך לצבא יודע בדיוק מה קרה שם. אני מצפה שתתחברו לרגע להרגשת האובדן, לרגש של עם שעבר עליו טבח, והצליח לשמור על עצמו במולדתו. הכרה, היא שלב הכרחי בדרך לתיקון, זו האמת שנכונה לטבח בכפר קאסם, נכונה לנכבה, ונכונה ליכולת לבנות עתיד משותף. הדרך לפיוס עם האזרחים הערבים ועם כלל העם הפלשתיני עוברת דרך הכרה בפשעי העבר. הממשלה הזו מכריזה שהיא ממשלת שינוי, ויהודית ערבית, אם היא כל מה שהיא מכריזה שהיא, עליה להעביר את החוק."

השר עיסוואי פריג' ביקש להתייחס ואמר בסערת רגשות: "עצוב לי מאוד כבן למשפחה שכולה של הטבח, גדלתי על הכאב הזה. הרצון להביא להכרת המדינה לאחריותה מלווה אותי כל חיי. זה הנושא החשוב לי ביותר בפעילותי הציבורית. מאז שנבחרתי לכנסת קידמתי את הצעת החוק שמונחת לפנינו וסיכמנו לפני שלוש להעביר אותה להצעה לסדר בוועדת החינוך.

אני כבן למשפחה שכולה מבקש מימכם להעביר את ההצעה להצעה לסדר אבל אתם מתעקשים כי אתם רוצים לעשות מהכאב שלנו פוליטיקה פנימית. אני מזהיר אתכם, שימו את הטבח בצד. אתם מנצלים את הכאב שלנו בשביל כמה קולות".

יו"ר הכנסת מיקי לוי ניגש לעזור לשר פריג' לרדת מהדוכן והגיש לו כוס מים. גם לאחר שירד מן הדוכן המשיך השר פריג' להתעמת עם חברי הרשימה המשותפת. ח"כ יואב קיש אמר: "אתם כקואליציה קבעתם חגיגה על התאריך הזה אז מה אתם רוצים?".

השר פריג' ניגש למרפאת הכנסת ומשם נסע לביתו להתאוששות

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ': "יש לי מחלוקות קוטביות מאוד איתו, אבל עיסאווי פריג' הוא שחקן נשמה ולקח ללב אמיתית את האירוע היום במליאה. הוא תומך בהיותה של ישראל מדינה יהודית, מתנגד לטרור, ואף הגיע לנחם את משפחתו של ראובן שמרלינג הי"ד מאלקנה שנרצח בידי טרוריסט בישובו כפר קאסם".

"היחיד מהפוליטיקאים הערבים בכנסת ‏שמייצג באמת את טובת מצביעיו במגזר הערבי ולא עסוק במאבק לאומי נגד מדינת ישראל כמו תומכי הטרור האנטי ציוניים ברע"מ ובמשותפת. הוא ודומיו יכולים וצריכים להיות שותפים במדינת ישראל".

"זה לא יטשטש את הויכוחים הנוקבים שיש לי איתו, כמו עם רבים בשמאל הישראלי, במגוון שאלות של זהות וערכים ‏ותפיסות מדיניות. אבל מי שמקבל את כללי המשחק ואת ההגדרות היסודיות של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית הוא שותף לויכוח. התקשרתי עכשיו לדרוש בשלומו ולאחל לו בריאות איתנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים