שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » השר הערבי קרא לא להיכנע לממשלה הציונית
חאן אל אחמר
השר הפלסטיני חשף מה המטרה האמיתית בחאן אל אחמר: "לא נוותר על גרגר של אדמה – האדמה שקבור בה דם השהידים"
בניה של הרש"פ בשטח C | צילום: מתוך דף הפייסבוק של השר מועיד שבאן

השר לענייני ההתנגדות וההתיישבות ברשות הפלסטינית, מועיד שעבאן, חשף בנאום לאומני בחאן אל אחמר מה המגמות האמיתיות של הרש"פ במקום והצהיר כי מדובר במאבק "על מורשת השהידים ומורשת האסירים". פורום עוטף ירושלים: "אין כאן מאבק על דיור, זה מאבק לאומני ביהודים – כניעה בחאן אל אחמר היא פרס לטרור"

"היום שוב התאחד העם הפלסטיני בשני חלקים של המולדת בחברה הערבית, כאן בחאן אל אחמר בירושלים", אמר השר מועיד שעבאן בנאומו בעצרת ההזדהות שנערכה על ידי הרשות הפלסטינת יחד עם תושבי המאחז 'חאן אל אחמר' לאחרונה במאחז הבלתי חוקי. במהלך בעצרת קרא השר שעבאן לתושבי המקום לא להיכנע לממשלה הציונית ולהישאר נאמנים לדמם של השהידים הקבורים באדמה ולהישאר נאמנים למורשת האסירים.

שעבאן התייחס לניסיונות להגיע לפשרה בנושא מיקומו של המאחז הבלתי חוקי "אנחנו לא עוזבים וזה המסר שלנו מכאן. ושיקשיבו אלו שעולים על ראש ההרים אנחנו לא עוזבים את חאן אל אחמר. היום שוב התאחד העם הפלסטיני בשני חלקים של המולדת בחברה הערבית, כאן ובירושלים, וגם בגדה המערבית ועזה. כדי להגיד מילה אחת ומסר אחד. לא שייך לנו ולא מאיתנו מי שמוותר על גרגר של אדמה. האדמה שקבור בה דם השהידים. האדמה שקבור בה גניחות אסירינו", אמר שעבאן.

"היום מסרנו מסר ברור ומדיוק. לא נעזוב את הארץ הזאת", הוסיף שעבאן, "אנחנו יודעים טוב מאוד על כל אמצעי הפחדה והטרור שבוצעו פה נגד ההתכנסויות הללו. אך נגיד לכם, בשם נשיא הרשות, בשם הוועידה המרכזית, ובשם כל משוחרר, לעולם לא נפקיר אתכם. נישאר איתכם עד שתישארו בארץ הזאת ועד שתשמרו על מורשת השהידים, ומורשת האסירים".

בדבריו בעצרת ההזדהות, הודיע שעבאן לתושבי המאחז כי כל הערים הערביות עומדות מאחוריהם "כולנו כאן כדי לומר…לא מוותרים על גרגר של אדמה. לא עוזבים את האדמה הזאת, היינו ועודנו בה. זו הברית שלנו וזו הברית שלכם אליכם, ברית של משוחררים, ברית של שהידים, ברית של אסירינו הגיבורים…העם הזה יותר משבעים שנה לא השתחווה ולא נכנע ויישאר יציב על הארץ הזאת…זו מהפכה, שנשארת איתכם עד השחרור", הודיע שעבאן בנאומו.

בפורום 'עוטף ירושלים' אשר חושפים את הנאום אומרים כי "אין כאן מאבק על דיור, ואין כאן מסכנים שאין להם לאן ללכת, יש כאן מאבק לאומני, עם הזדהות עם טרור, עם שהידים ועם האסירים הביטחוניים, מבחינת הרש"פ הכל נושא אחד – המאבק בעם היהודי ובמדינת ישראל. פינוי החאן בכאילו לאדמות מדינה ושטחי c סמוכים תוך הכשרת מאחזים בדואיים אחרים בלתי חוקיים זה פרס לפורעי החוק, כל כניעה בחאן אל אחמר היא פרס לטרור".

"האינטרסים של הרשות הפלסטינית ברורים ומונחים על השולחן, ובממשלה חייבים לשמוע טוב את הדברים ולפעול בהתאם. כל זה קורה בצמוד לעיר הבירה שלנו ירושלים, ואסור להפקיר את האינטרסים הביטחוניים של ישראל בפאתי בירת ישראל. אנחנו קוראים לרה"מ בנט, לשרים ולחברי הממשלה פנו את המאחז, אל תתנו לטרור וללאומנות פרס", הוסיפו בפורום.

נזכיר, כי בג"ץ דחה את כל הערעורים בנוגע למאחז ופסק כי יש לפנות את התושבים מהמקום. כעת, מחכים בג"ץ לתשובת הממשלה בנוגע להליך הפינוי של המקום לאחר שבתשובתו האחרונה בעניין כתב שופט העליון סולברג "אין ספק כי קרב היום שבו לא נוכל עוד להשלים עם אי-בירור העתירה, ונידרש להכרעה ברורה, לשבט או לחסד. גם אם בכוחם של ניסיונות לקדם מתווה כזה או אחר לדחות מעט את הקץ, לא ניתן למתוח את החבל עד בלי די. גם לניסיונות אלו קצבה וקץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים