שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » השר לשירותי דת הודיע כי לא יכנס את הוועדה
בניגוד לעמדת השופט
השר לשירותי דת שעומד בראש הוועדה למינוי דיינים, הודיע כי אין בכוונתו להיענות להמלצת השופט שוהם לשקול את פיטוריו של הראשל"צ • דרעי: "מגבה את ההחלטה"
שר הדתות יעקב אביטן במליאת הכנסת | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

השר לשירותי דת יעקב אביטן, הגיב היום להחלטת נציב תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוהם שהמליץ לוועדה לבחירת שופטים לשקול את פיטוריו של הרה"ר הגר"י יוסף לאור ביקורת שמתח נגד החלטות בג"ץ שעמדו בניגוד להלכה הצרופה, ואמר כי הוא דוחה את המלצת השופט שוהם להדיח את הראשל"צ הגר"י יוסף מתפקידו כדיין בבית הדין הגדול.

אביטן, אשר מתוקף תפקידו גם עומד בראש הוועדה למינוי דיינים, מתח ביקורת על החלטת השופט שוהם, ואמר כי "ההחלטה מבקשת להנחיל אג'נדה שמטרתה הסופית, הכנסת התנועות הרפורמיות ורמיסת הסטטוס קוו". אביטן הוסיף: "אין לי כל כוונה להעלות לדיון בוועדה למינוי דיינים הצעה לסיום כהונתו כדיין של הראשון לציון".

יו"ר ש"ס השר דרעי הגיב להחלטתו של השר לשירותי דת והבהיר כי הוא מגבה את ההחלטה, "אני מגבה באופן מוחלט את החלטתו של שר הדתות ויו"ר הוועדה למינוי דיינים הרב יעקב אביטן לשופט בדימוס שוהם, שלא להעלות לדיון את ההצעה הפוגענית כנגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א".

דרעי הוסיף, כי "לא יעלה על הדעת שבמדינת היהודים הרבנים הראשיים יחששו לומר את דעתם, בפרט בתחומים שהם בליבת תפקידם ושליחותם – להביע את העמדה ההלכתית בעניינים הנתונים להכרעתם".

"השר אביטן ביטא באופן מדויק את התחושות הכואבות של רבים בישראל, החשים כיצד התנועות הרפורמיות זרמים שונים מנסים להשתמש בבתי המשפט כדי לכבול את ידה של היהדות האורתודוקסית, ולהחדיר אג'נדה שמגמתה ומטרתה הסופית היא רמיסת הסטטוס קו במדינה ישראל בכל ענייני הדת והמדינה", הוסיף שר הפנים ויו"ר ש"ס.

כזכור, אתמול פרסם נציב תלונות הציבור על שופטים השופט בדימוס אורי שוה את עמדתו בעתירה שהוגשה על ידי התנועה הרפורמית נגד הראשל"צ הגר"י יוסף לאור התבטאויותיו נגד החלטת בג"ץ, שביקש לחייב את הרבנות הראשית לאפשר לנשים לעבור מבחני הסמכה לרבנות בניגוד למסורת והעמדה היהודית הצרופה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים