שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » השר לשעבר זמיר ימונה לקונסול בניו יורק
מינוי פוליטי
במסגרת סבב המינויים החליט שר החוץ לפיד כי שר התיירות לשעבר ימונה לקונסול בניו יורק. זמיר גדל בארה"ב וכיהן בעברו כשר התיירות בממשלת נתניהו
אסף זמיר | צילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

במסגרת סבב המינויים החליט שר החוץ יאיר לפיד, כי אסף זמיר ימונה לקונסול בניו יורק. זמיר שר התיירות לשעבר וסגן ראש עיריית תל אביב בעברו, אמריקאי לשעבר שגדל בארה״ב, בוגר אוניברסיטת תל אביב בלימודי משפטים.

שר החוץ לפיד: ״לאחר תקופה ארוכה מידי, ללא קונסול בניו יורק אני שמח למנות את אסף זמיר לקונסול, לאסף יכולות מקצועיות ואנושיות שייצגו את מדינת ישראל בכבוד וגאווה״.

אסף זמיר: ״מודה לשר החוץ לפיד על האמון. מתרגש וגאה לייצג את מדינת ישראל ואזרחיה. תקופה זו של כינון ממשלים חדשים בארה"ב ובישראל טומנת הזדמנות ואחריות גדולה במילוי התפקיד וכולי ציפייה לקראתו. חיזוק מעמדה של ישראל, היחסים הדו מפלגתיים והקשר עם הקהילות היהודיות בארצות הברית הם אתגרים חשובים ומורכבים המובאים לפתחה של הממשלה החדשה ואני שמח ומלא מוטיבציה לנסות ולתרום לתהליכים הללו״.

הקונסוליה בניו יורק היא הנציגות הדיפלומטית הגדולה ביותר של ישראל בעולם. הקונסול הכללי בניו יורק אחראי בעיקר על קשר מול ראשי הארגונים היהודים הגדולים וכן על הקשרים בין ישראל לבין מדינת ניו יורק, פנסילבניה, קונטיקט, ניו ג'רזי ואוהיו.

זמיר נבחר לכנסת ברשימת כחול לבן ב-2019, וב-2020 מונה לשר התיירות בממשלת נתניהו-גנץ. כעבור חודשים בודדים הוא התפטר מהממשלה תוך ביקורת חריפה על ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. לקראת הבחירות האחרונות הדיח אותו בני גנץ מרשימת כחול לבן.

בתוך כך, שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי. השניים ניהלו שיחה חמה וטובה ודיברו על חשיבות התמיכה הדו מפלגתית לישראל בארה"ב. שר החוץ לפיד הודה ליו"ר פלוסי על עמידתה לצד ישראל והם סיכמו כי ימשיכו לעמוד בקשר רציף.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים