שיתוף
תגובות
חדשות » השר מתן כהנא : "מדובר בצביעות קשה"
עלה להתקפה
השר מתן כהנא במסגרת ועידת מקור ראשון: "אני מזמין את הרבנים הראשיים בנפש חפצה בואו נעביר חוק בו רבני ערים יוכלו להרבות גיורים בישראל על פי ההלכה"
| צילום: שריה דיאמנט - מקור ראשון

היום (ב') במסגרת ועידת מקור ראשון לכלכלה, חברה וחדשנות התייחס השר לשירותי דת, מתן כהנא, למתקפות על חוק הגיור. בנאום על החוק שאושר אמש בוועדת שרים לחקיקה הציג השר את הפוליטיקה המגזרית סביב חוק הגיור.

"כשסיימנו לחוקק את תכנית הכשרות, עברנו לדבר על גיור. לשם כך קיימנו ישיבה אסטרטגית אצלי במשרד וחשבנו איך נכון להמשיך לעבוד עליו. ההבנה הייתה שכדי להרבות גיורים בישראל נכון לשמור על העקרונות שהוסכמו במתווה הקואליציוני אבל עדיין להשאיר את זה תחת הרבנות הראשית לישראל", הציג השר בפתיחת דבריו. כדי לקיים את שני התנאים השר פירט על הבחירה ברב חיים אירם שיסייע בכתיבת החוק. "הרב חיים אירם רב היישוב אלעזר, הוא תלמידו המובהק של הרב דרוקמן, שנים על גבי שנים היה דיין מערך הגיור הממלכתי של מדינת ישראל, בנוסף כיהן כסגן ראש מערך הגיור, רב בקיא היטב בענייני גיור". 

השר כהנא חשף כי התכנון היה שבתי הדין של רבני הערים יאמצו את כללי הדיון המקובלים בבית דינו של הרב דרוקמן, ובכך ליצור הסכמה רחבה לגבי החוק.  "השאיפה הייתה שכאשר יראו את זקן רבני הציונות הדתית ורבנים בכירים נוספים כותבים יחד איתנו את החוק, כל שאר הרבנים יצטרפו כאיש אחד בלב אחד, או לכל הפחות למנוע לזות שפתיים נגד החוק. לשמחתי הרבה קיבלנו תמיכה של הרב דרוקמן שהיה שותף בכתיבת החוק באופן מלא תוך התייעצות יום יומית עמו, הכל כדי לעשות את הדברים הכי טוב ולפי ההלכה".

לצד שיחות לאורך הדרך עם נציגי הרבנות מציג השר כי "נוצרו שני סוגים של דיאלוגים, סוג אחד של דיאלוג בונה ופרודוקטיבי וסוג אחר הרסני ומחריב. היו רבנים שחיפשו איפה אפשר לגשר מול הרבנות, מציאת נקודות תורפה כדי שנוכל לסגור אותם ומיד עשינו זאת. לצערי היו גם רבנים משמעותיים מאוד שחיפשו כל הזדמנות לחבל במאמצים לכתיבת החוק. כשהם מצאו נקודות תורפה בחרו לצאת בקריאות בחוץ ולהשחיר את החוק. במקום להתייצב מאחורי הרב דרוקמן, שקבע כי זהו "חוק טוב", בחרו במקום זאת לדחוף בכל הכח את הרבנות להתנגד לחוק וטרפדו כל נכונות להשגת פשרות".

"אצל חלק מאותם מתנגדים מדובר בצביעות קשה, היות והם עצמם לא מקבלים את הגיורים של הרבנות הראשית ושל צה"ל", אמר השר. "היו גם ארגונים שסמנו אותי כמטרה והוציאו עליי סרטונים עם שקרים בוטים, הרי מי שקרא את החוק רואה שחור על גבי לבן שרק אזרחים ישראליים יגוירו בבתי הדין לגיור של רבני ערים, אבל הם ממשיכים לטעון כי החוק יביא לגיורים סיטונאיים של ילדי מסתננים ועובדים זרים. מדובר בפייק ניוז ושקר מוחלט. כך גם האמירה שנאמרה בשם רב בכיר בה לכאורה נטען כי מי שעומד מאחורי החוק הזה הוא רפורמי, ואני שואל אתכם – הרב חיים דרוקמן הוא רפורמי? הרב אירם הוא רפורמי? מאיפה האמירה הנבזית הזו? האמת היא החוק מגדיר שגיור ייעשה רק ע"פ דין תורה".

לאחר הצגת הטענות קבע השר כהנא כי "מכל אלה נותר להסיק את המסקנה שההתנגדות לחוק זה היא התנגדות פוליטית. היא נובעת או משנאה לממשלה או משיקולי מאבק על ההגמוניה התורנית במגזר הציוני דתי".

"אתמול בערב פתאום הגיעו קריאות לשיתוף ולדיאלוג לאחר שעלה להצבעה בוועדת שרים. לצערי זה לא ניסיון להידברות אלא ניסיון לטרפד ולסכל את החוק ולמשוך זמן. אחרי ארבעה חודשים של עבודה על ניסוח החוק ואישור בוועדת שרים עכשיו הם נזכרים לבקש הידברות?". למרות זאת הצהיר השר: "כן, אפשר לדבר הדלת לא נסגרה. אני מזמין את הרבנים הראשיים בנפש חפצה בואו נעביר חוק בו רבני ערים יוכלו להרבות גיורים בישראל על פי ההלכה".

לסיום אמר השר כהנא: "אני קורא לכולם, לרבנים ולציבור הרחב. אל תהפכו את החוק שנוגע בליבת הזהות היהודית של מדינת ישראל קרדום לניגוח הממשלה. אל תאמינו לשמועות ופייק ניוז שמופץ ברשתות. קראו בעצמכם את החוק ורק לאחר מכן גבשו את עמדתכם לגביו באופן ענייני".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. בושה ותמיהה איך מצטטחם דברים שמגינים על חוק הגיור מבחי לנתח ולהראות את השקר .
    כתבה זו מתאימה לעיתון רפורמי!!!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים