שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » ‎שמולי לא יתמודד לראשות מפלגת העבודה
אין ביקוש
השר הסביר שהצעד נובע מרצון ליצור חיבורים במרכז-שמאל, והצהיר כי ינסה להשתבץ ברשימה אחרת: "הדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות"
תגיות:
איציק שמולי | צילום: אתר הכנסת

שר העבודה והרווחה איציק שמולי הודיע היום (שלישי) כי לא יתמודד על ראשות מפלגת העבודה. זאת, לדבריו, במטרה לייצר הסכמה רחבה במפלגה על איחוד בגוש המרכז-שמאל, ולסיים את כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

שמולי כתב בפייסבוק כי "לאחר לבטים רבים החלטתי שלא יהיה נכון שאעשה זאת ולכן לא אציג בבחירות הקרובות את מועמדותי לראשות מפלגת 'העבודה'. זו החלטה שאני מקבל בלב כבד אך שלם, למרות האפשרות להגשים חלום, שמצויה ממש בהישג יד".

"אני מאמין שהדבר החשוב ביותר בבחירות האלו הוא יצירת כוח משותף של מפלגות שיוכלו לרכז מאמץ, כדי שבסופן תושג מטרה אחת ויחידה: שנתניהו לא יהיה עוד ראש הממשלה. מפלגת 'העבודה' חייבת להיות חלק ממהלך רחב שכזה, הן כחלק מאותו המאמץ והן עבור הישרדותה שלה".

"לכן גם נֵאֹתִּי והייתי שותף פעיל ליוזמה, שלצערי כשלה אמש, להביא להסכמה רחבה במפלגה תוך נכונות לשים בצד כל אמביציה ושיקול אישיים. קיומם של הליכים פנימיים שיארכו עד ראשית פברואר (יומיים לפני הגשת הרשימות לכנסת) מקטינים את הסיכוי לכך ועלולים, לפי מיטב הערכתי, להפוך התמודדות דמוקרטית לגיטימית לחסרת תוחלת; מניצחון מוחץ- לניצחון פירוס".

"ההחלטה הזו אינה קלה לי. המפלגה הזו היא בית עבורי. כולכם יודעים גם כמה חיכיתי לרגע שאוכל להנהיגה. דרכה- נצורה בלבי, חבריה וחברותיה- משפחה עבורי. ערכיה הבסיסיים והמחייבים ימשיכו ללוות אותי, אך את מימושם אוביל ממקום פוליטי אחר".

שמולי נבחר לכנסת לראשונה מטעם העבודה ב-2013. הוא הצטרף לפוליטיקה אחרי שהיה מראשי המחאה החברתית של 2011 כיו"ר התאחדות הסטודנטים. לקראת הבחירות בספטמבר 2019 התמודד בבחירות לראשות העבודה, אך הגיע למקום השלישי – אחרי עמיר פרץ וסתיו שפיר. עם השבעת הממשלה הנוכחית מונה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים.

שר הכלכלה ויו״ר מפלגת העבודה עמיר פרץ התייחס להודעתו של איציק שמולי: ״מקבל בצער את החלטתו של חברי איציק שמולי ,שותף אמיתי לעשייה חברתית רחבה בתחומים רבים, כתובת אמינה ונאמנה לאוכלוסיות רבות שנושאות אליו את עיניהם, ואני בטוח כי ימשיך לעשות למענם בכל מקום בו יפעל".

בתוך כך, גיל ביילין הגיע הבוקר למטה מפלגת העבודה בתל אביב ונרשם כמועמד לראשות המפלגה לפריימריז שיתקיימו ביום ראשון (24.1). ביילין פנה למנהיגי המרכז-שמאל: "צאו מהשאננות. מפלגות המרכז-שמאל בדרך להיעלם מהמפה הפוליטית. אנחנו שבועיים לפני סגירת הרשימות ואתם יושבים עם אינסוף אגו ואפס מנדטים. בפוליטיקה צריך לעבוד קשה ולא לשבת במשרד הסגור ולחכות שההצעות יגיעו. אני קורא לכם להתחיל כבר היום במו"מ רציני לחיבור גדול שיהווה אלטרנטיבה לשלטון נתניהו".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים