שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "השתלטות שר הביטחון על גל"צ הושלמה"
גלי גנץ
הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, שהודח מתפקידו ביום חמישי האחרון מתוכנית הרדיו גלי צה"ל, מגיב בטור נוקב: "זה גם סיפור פוליטי חשוב"
הפרשן יעקב ברדוגו | צילום: ויקיפדיה

הפרשן הפוליטי יעקב ברדוגו, שהודח מתפקידו ביום חמישי האחרון מתוכנית הרדיו גלי צה"ל, מגיב בטור נוקב הבוקר בישראל היום. לטענתו של ברדוגו, לא מדובר רק בחיסול אישי אלא "זה גם סיפור פוליטי חשוב".

"סיפור הדחתי מ"יומן הערב" בגלי צה"ל, תוכנית שאותה הגשתי בהצלחה עצומה עם חברי ירון וילנסקי, הוא לא רק סיפור אישי שלי" פתח ברדוגו את הטור. "זו הייתה תוכנית מוצלחת, תוכנית האקטואליה המואזנת ביותר בגלי צה"ל – הרבה מעבר לתוכניות אחרות בתחנה – והיחידה שהתחרתה בהצלחה בתחנות מקבילות".

"אבל באקלים הפוליטי של 2022 זה לא מספיק, ולמען האמת זה אולי אפילו מה שעומד ברקע ההדחה. תחנת שידור ציבורית, הממומנת בכספי ציבור, מורידה תוכנית אקטואליה שהפכה עם השנים לבית של מאות אלפי מאזינים שמצאו בה ביטוי והד לקולם, לרעיונותיהם, לאמונותיהם".

"אני מרשה לעצמי לקבוע שעבור רבים מאוד מתוכם, זו הייתה אולי התוכנית היחידה שעסקה באקטואליה שבה הם הרגישו רצויים. שלא מתנכרים להשקפותיהם. שלא מזלזלים בשאלות שהם שואלים. שלא מנסים לחנך אותם. וכמו שהתרגלנו בממשלת השינוי, הם פשוט לא נספרים. זו לא הממשלה שלהם, זו לא התחנה שלהם, זה לא השידור שלהם".

"אבל זה לא רק סיפור של הדחת מגיש ויחד איתו הדרת מאזינים עם זיהוי פוליטי מובהק. זה גם סיפור פוליטי חשוב, שמסתתר מאחורי הסקנדל הלכאורה-פרסונלי. את העלילה רובכם מכירים: על רקע דיונים והרהורים פומביים על סגירת תחנת השידור הצבאית, מחליט שר הביטחון למנות ללא מכרז ממלאת מקום, מפקדת זמנית, המשמשת גם עורכת ראשית לתחנה. מתקבל הרושם שמשימתה היא ברורה: לטהר את התחנה מימין, ובעיקר ממי שמפריע לשר הביטחון. והיא עושה זאת בתוך זמן קצר, וביעילות. הדבר נעשה בידיעה, בסמכות וללא התנגדות של הממשלה, שרבים בה נושמים לרווחה כשקול ביקורתי ובלתי כנוע – מושתק ומסולק".

"העורכת הזמנית קיבלה הארכת מינוי ללא מכרז. לא נתפלא אם יהפוך לקבוע. בתנאים האלה אי אפשר להתייחס אליה כעורכת: נראה שהיא פקידת העריכה של מפקד התחנה העליון, שר הביטחון בני גנץ. כי זהו לב-ליבה של הסיטואציה הפוליטית: לשר הביטחון של מדינת ישראל יש גוף שידור אקטואלי מרכזי, שכפוף למרותו – לא רק מנהלתית, אלא גם תוכנית ופוליטית. מדובר על ראש מפלגה, בעל שאיפות מוצהרות להתמודד לראשות הממשלה. ואחרי שהוא הראה איך הוא משתמש בו לטובתו ללא היסוס, כולל הדחה פוליטית – אל תתפלאו אם בשלב מסוים הוא יפעיל את התותח הקדוש שלו גם נגד המתחרים שלו בגוש השמאל".

"בוקר טוב לשוחרי הדמוקרטיה. רציתם שינוי? קיבלתם. זה לא הבית של החיילים, וכבר לא גלי צה"ל. מעכשיו זה הבית של כחול לבן, ואתם, מאזינים יקרים, על שידורי גלי גנץ".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים