שיתוף
תגובות
כלכלה » התאוששות בענף היהלומים: המגמה החיובית נמשכת
ענף היהלומים
חודש יוני שהסתיים לאחרונה המשיך את המגמה החיובית שנרשמה בענף היהלומים בשנה וחצי האחרונות והענף חותם חציון ראשון חיובי לענף בשנת 2022
תגיות:
יהלומים | צילום: Bjoern Wylezich, שאטרסטוק

בסה"כ בחציון הראשון של השנה, היבוא נטו של יהלומי גלם לישראל עמד על סך של כ-1.01 מיליארד דולרים, עלייה מתונה של כ- 1.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד (בחודש יוני נרשמה ירידה של כ-13.5% לעומת חודש יוני 2021). יצוא נטו של יהלומי גלם באותה התקופה עמד על סך של כ-966 מיליוני דולרים, עלייה של כ-6.4% לעומת החציון הראשון בשנת 2021 (כשבחודש יוני נרשמה ירידה של כ- 23.3% לעומת חודש יוני אשתקד).  

יבוא היהלומים המלוטשים נטו בחציון הראשון של השנה עמד על סך של כ-  1.78 מיליארדי דולרים, עלייה של כ- 28.7% לעומת החציון המקביל בשנת 2021 (כשבחודש יוני נרשמה עלייה של כ- 9.5% לעומת יוני אשתקד) ואילו ביצוא היהלומים המלוטשים נטו, שעמד על סך של כ-2.23 מיליארדי דולרים, נרשמה עלייה של כ- 30% לעומת החציון המקביל בשנת 2021 (כשבחודש יוני 2022 נרשמה עלייה של כ- 10.3% לעומת יוני אשתקד). 

בחודש האחרון עמד יצוא יהלומי הגלם לאיחוד האמירויות על סך של כ-36 מיליוני דולרים, שמהווים כ-19% מיצוא יהלומי הגלם הכללי של ישראל ביוני. בחודש זה יובאו מאיחוד האמירויות לישראל יהלומי גלם בסך של כ- 64 מיליוני דולרים, שמהווים כ-30% מסך יהלומי הגלם שיובאו לישראל ביוני. 

אופיר גור, מנהל מינהל הפיקוח על היהלומים והמפקח על היהלומים: "ניתן לראות כי למרות המלחמה באוקראינה והשפעותיה על ענף היהלומים (ובראשן הסנקציות שמוטלות על רוסיה), ענף היהלומים חווה חציון חיובי, הגם שלא ברמות שציפינו לאור הנתונים ברבעון הראשון השנה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים