שיתוף
תגובות
חדשות » התבטאות אמריקנית נדירה: "לא בטוח שנחתום על הסכם הגרעין"
ארה"ב מסתבכת?
ממשל ביידן עדיין לא קיבל החלטות סופיות בנוגע להסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. כך אמר הבכיר האמריקני שהחל להביע ספקות באשר לחתימה על הסכם הגרעין
ג'ו ביידן | צילום: BiksuTong, שאטרסטוק

רוב מאלי, ראש צוות המו"מ האמריקני לשיחות עם איראן, מביע היום (ראשון) ספקנות ניכרת בנוגע להצלחת השיחות, בהתבטאות נדירה . מאלי אמר בדברים שנשא בפורום דוחא שבקטר: נותרו פערים, ולא בטוח שנחתום איתם על הסכם".

מאלי אמר היום כי "הסכם הגרעין הוא לא וודאי ואינו בלתי נמנע", זאת על רקע הדיווחים בימים האחרונים שהצדדים מסרבים להתפשר על המכשול האחרון בשיחות – ההחלטה אם להסיר את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור. עוד אמר היום מאלי: "כל משא ומתן שנותר פתוח למשך כל כך הרבה זמן יכול ללמד אותך עד כמה קשה לגשר על הפערים בין הצדדים".

הדברים של מאלי היום נחשבים חריגים, לאחר שבמשך השנה האחרונה ניהל את המגעים עם איראן ויתר המעצמות והוביל קו אופטימי במיוחד בנוגע לחזרה להסכם. בחודש האחרון דווקא התחזקו ההערכות כי ארה"ב קרובה לחזור להסכם, בין היתר על רקע עליית מחירי הנפט בשל המלחמה באוקראינה. יחד עם זאת, בימים האחרונים דווח כי המכשול האחרון בדרך לחזרה להסכם הוא הסרת משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור – מה שככל הנראה עשוי להעלות את המאמצים לחידוש ההסכם בתוהו.

מאלי אמר היום שממשל ביידן עדיין לא קיבל החלטות סופיות בנוגע להסרת משמרות המהפכה מהרשימה. מאלי הסביר את דבריו בכך שחזרה להסכם מצידה של ארה"ב כרוכה רק במהלכים הקשורים לפרויקט הגרעין האיראני, ולא לפעילותה של איראן במזרח התיכון או כל סוגיה אחרת. "ללא כל קשר למה שיקרה בנוגע להחלטה על משמרות המהפכה, גישתנו בעניין לא תשתנה וכל הסנקציות עליהן יישארו על כנן", אמר מאלי. "ההסכם הזה לא מתיימר לפתור את העניין הזה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים