שיתוף
תגובות
לאישה » איך אצלך? » התגובות שלכן ל'אמאאא משעמם לי!'
איך אצלך
הימים מתארכים, הילדים משתעממים וכל היום צועקים את האמירה הידועה, "אמא, משעמם לי". שאלנו אתכן כיצד אתן מתגברות על הצעקה. להלן התוצאות
חרדים בירושלים | צילום: Cezary Wojtkowski, שאטרסטוק

הימים מתחילים להתארך, ובמקום שיאריכו את היום הלימודים בהתאם, האריכו את אחר הצהריים. 'אמא משעמם לי, מה יש לאכול?' נהיה פזמון קבוע. והפאזל החדש? כבר לא שווה.

מה את עושה בסיטואציה הזו? איך את מגיבה? האם יש לך רעיונות לפתור את הבעיה הקבועה הזו? מזדהה? שבוע שעבר שיתפתן אותנו בסקר, מה אתן עושות בסיטואציה הזו, והנה התוצאות והטיפים השווים שלכן, החכמנו!

אז קודם כל, הסקר. מה אתן עושות עם ילד משועמם? 40% מהקוראות, והאחוז הגבוה ביותר לתשובה, מאמינות שילד יכול ואמור למצוא דרך להעסיק את עצמו. הרבה מחקרים תומכים בכן, וטוענים שילד שלומד להעסיק את עצמו הוא ילד שמסגל לעצמו כישורים ויכולות שיסייעו לו בהמשך החיים.

25% מהאמהות שענו לסקר מתכוננות לסיטואציה הזו מראש. קונות חומרי יצירה ומארגנות קייטנה . שאפו לכן! אתן בטוח לא משועממות, והיכולת להוסיף עוד משימה לסדר היום העמוס בלאו הכי היא לא מובנת מאליה. אם אתן מתמידות בזה, כנראה שהתוצאות משתלמות.

בין לבין נמצאות 35% מהקוראות, שכשילד משועמם מציעות לו את פתרונות התעסוקה הקבועים. מעניין אם זה עובד. אבל את זה לא שאלנו, אז נצטרך לנחש.

ולטיפים והרעיונות שלכן- רחלי מסבירה את שורש העניין, היא אומרת ש'משעמם לי' הוא מצב המציין ריקנות פנימית ובדידות, הילד משדר חוסר חיבור ושייכות. לכן הפתרון לתווך ארוך בגישה אסטרטגית הוא, הבעת רגשות, שיח רגשי קבוע עם ילד, פיתוח תחביבים (טבע, חיות, נגינה) ונוכחות עם הילדים, כשהורה משחק עם הילדים שלו, נוכח בחיים שלהם הם מרגישים מלאים יותר ולכן פחות חווים שעמום.

גם מנוחה ממליצה להיות עם הילדים בחדר כשהם משחקים או מציירים וכו', אפילו בלי להשתתף במשחק, זה נותן לילד הרגשה שאמא איתו ולא הולכת כל היום לעיסוקיה. אחרי זמן קצר אפשר לצאת מהחדר לעיסוק דחוף ובד"כ הילד יהיה שקוע במשחק ולא ירגיש שאמא לא בחדר, או שזה פשוט לא יפריע לו שאמא יצאה.

כשילד של ציפורה משועמם היא מבינה שהוא צריך צ'ומי / יחס, ומשתדלת להתפנות אליו לראות מה באמת חסר לו. רוחי מוציא לו משחק שלא שיחקו בו לאחרונה, ורעות מספרת שהכל בשקל מציל אותה. יש לכם אחד כזה קרוב לבית? תשתמשו בו גם.

נחמי מנצלת את השיעמום לטובתה, איך? בפתרון המבריק הזה. היא מקלחת את המשועממים שלה אחה"צ במקום בערב, זה פחות לחץ ומאפשר לה לתת לילדים לשבת במים בניחותא, להנות, ועובר לו הזמן….

עוד אנונימית אחת משתפת ש יש לה בבית מלאי אדיר של משחקים וספרים שאולי צריך לדלל ולתת לגמ"ח. וככה היא אומרת: "אני לא לשכת התעסוקה:) ילד אמור לדעת בחלק מהזמן להעסיק את עצמו במשחק או בקריאה או ביצירה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים