שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » התגלה תסמין "לא נעים במיוחד" של הקורונה
מחלימים ומריחים
יותר ויותר מחלימי קורונה מדווחים על תופעה הפוכה מזה שאליו הורגלנו, במקום איבוד חוש הריח, עולים באפם של המחלימים ריחות לא נעימים של דברים שכלל אינם באזור
דגים מסריחים | צילום: LenaKing, שאטרסטוק

כאילו ולא די במוטציה החדשה שהתרגשה לפתחנו ומעיבה על חגיגות מבצע החיסונים שזוכה להערכה וסיקור תקשורתי נרחב בעולם, כאילו ובכדי 'להתנקם' באנושות על שהצליחה לפצח את הגנום ולפתח חיסון שינטרל אותו, עולה כי בימים האחרונים מדווחים עוד ועוד מחלימי קורונה על סימפטומים שנשארים ללוות אותם גם לאחר שכבר הבריאו והחלימו מהנגיף.

אם עד עכשיו חששתם מפני תופעות של עייפות ואובדן חוש הטעם והריח שנמשכים זמן רב לאחר ההחלמה במה שזכה לכינוי long corona…אתם מוזמנים להוסיף לרשימה תופעה נוספת ואולי אף מטרידה במיוחד, כזו שלא ממש מריחה טוב.  

הכירו את ה"פרוסמיה", מדובר בתופעה לא נעימה בה נפגם חוש הריח כאשר ריחות לא נעימים יכולים לעלות באפו של מי שלוקה בתסמין, גם של דברים שכלל אינם נמצאים בסביבתם, לעיתים יכול להיות מורגש ריח של דגים, לעיתים ריח שרוף או גופרית וכדומה. ה'פרוסמיה' דווחה עד כה בעיקר אצל מחלימים צעירים,

לדברי פרופסור נירמל קומאר המכהן כנשיא המכון הבריטי ל"אוטורינולרינגולוגיה" והיה הראשון לקשור בין אובדן ריח כתסמין קורונה, "תופעת ה"פרוסמיה" הינה תופעה משונה וייחודית עד מאוד, לנגיף הזה יש זיקה לעצבים בראש, ובמיוחד לעצב השולט בחוש הריח".

לדבריו, "עד כה, ככל שהצלחנו להתחקות אחר התופעה, נדמה, כי הוא משפיע בין השאר על נוירוטרנסמיטרים – המנגנונים השולחים מסרים למוח, שכן נתקלנו במחלימים שדיווחו על הזיות, הפרעות שינה, שינויים בשמיעה. איננו יודעים את המנגנונים המדויקים שגורמים לכך, אבל אנחנו מחפשים דרכים לנסות ולעזור לחולים להתאושש", הסביר פרופ' קומאר.

יצוין, כי לפי דו"ח רפואי שפורסם בשבוע שעבר בבריטניה, אחד מכל חמשה אנשים סובל מתופעות לוואי שממשיכים גם לאחר ההחלמה מנגיף הקורונה, עוד נכתב בדו"ח, כי אחד מכל עשרה בריטים שחלו בקורונה, חוו תסמינים שונים למשך 12 שבועות או יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים