שיתוף
תגובות
בריאות » בריאות המגזר » התדרוכים הישראליים לרשויות בארה"ב
פרסום ראשון
ל'בחזית' נודע על פגישה טרנס-אטלנטית לפני ימים אחדים בהשתתפות ראשי מערכת הבריאות, נציגי הקהילה היהודית ומערכת ההסברה בארה"ב בניסיון ללמוד על אסטרטגיה ודרכי חשיבה בהתמודדות עם הנגיף • כך מתמודדים האמריקאים עם כישלון ההסברה על הנגיף קורונה
שר הבריאות יעקב ליצמן בזום | צילום: באדיבות המצלם

הרשויות בארה"ב נעזרים בראשי מערכת הבריאות בישראל במאמצים להתמודד עם ההסברה בקרב האוכלוסייה החרדית בארה"ב.

רקע הדיווחים על אחוזי התחלואה הגבוהים בקרב האוכלוסייה החרדית בארצות הברית, נודע ל'בחזית' כי בימים האחרונים התקיימה שיחת 'זום' טרנס-אטלנטית בין ראשי מערכת הבריאות בישראל לבין גורמי רפואה בכירים וראשי הקהילה היהודית בארה"ב.

הרקע לשיחה, נכונות הצד השני לשמוע מקרוב על דרכי ההתמודדות ומאמצי ההסברה של ישראל מול המגזר החרדי, וניסיון לפצח את כיוון החשיבה שליווה אותם עד כה בדרכי ההסברה שלא בהכרח הוכיחה את עצמה. "היה רצון של האמריקאים להבין כיצד הצליחה מערכת הבריאות בישראל להטמיע בקרב האוכלוסייה החרדית את הסכנות הכרוכות באי ציות להוראות גורמי הרפואה, תוך שילוב מוצלח בכל הקשור לנושאי דת", מסביר ל'בחזית' אחד הנוכחים בישיבה.

ל'בחזית' נודע, כי בין היתר השתתפו בפגישה שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, ראש חטיבת הרפואה במשרד ד"ר ורד עזרא, מנהל חטיבת בתי החולים במשרד ד"ר ארז הון ועוד. מהצד השני נטלו חלק יו"ר אגודת ישראל בארה"ב הרב שלמה ורדיגר, הקונסול דני דיין ואישים נכבדים נוספים מקרב אנשי הקהילה היהודית ורשויות החירום בארה"ב.

עוד נודע ל'בחזית' כי בשיחה הועברו דרכי המסרים מטעם מערכת הבריאות בישראל לאוכלוסייה החרדית וכן הוצגו אופן קבלת ההחלטות על סגירת בתי הכנסת, מקוואות וכל מה שקשור לניהול אורח החיים החרדי אורתודוקסי. שכן מה שפשוט לאזרח הישראלי, קשה להבנה בקרב מקבלי ההחלטות הנוכרים, שאינם יודעים להבדיל בין מקווה לבית כנסת ובין ישיבה לכולל.

הישיבה הווירטואלית עצמה נמשכה כשעה, ובסיומה סיכם אותה שגריר ישראל באו"ם דני דנון, שהודיע כי הוא נוטל על עצמו את משימת תרגום ההנחיות הישראליות והנגשתן לאוכלוסייה הרלוונטית ברחבי ארצות הברית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים