שיתוף
תגובות
משפט » "אלוביץ' אמרו לי למחוק התכתבויות"
היום השני למשפט
יום שני לשלב ההוכחות בתיק 4000 • בקשתם של פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ' לפסול חלק מהראיות נדחתה • סנגורו של אלוביץ': "מבקשים להעביר את הדיון לבג"ץ"
נתניהו בבית המשפט עם עורכי דינו | צילום: אורן בן חקון - פול

14:10 – ישועה: "בתאריך 27 ביוני 2016 בשעה 22:00 קיבלתי שיחת טלפון הביתה מאיריס אלוביץ', היא ביקשה שאני אגיע אליהם הביתה. כשנכנסתי שאול ואיריס ביקשו שאשאיר את הטלפון הנייד שלי בחוץ. הם אמרו לי שדיברו עם ניר חפץ, הוא הגיע מדיון עם אנשי רה"מ, והם הזכירו גם את עו"ד וינרוט. הם אמרו שהגיע אליהם ידיעה שעלולה להיפתח חקירה, ותהו על מה היא יכולה להיות והגיעו למסקנה שזה יכול להיות על היחסים בין ראש הממשלה לג'יימס פאקר או עם שאול אלוביץ'".

"הם אמרו לי שבמידה ותיפתח כזו חקירה חשוב לתאם מה אני אגיד, מה הם יגידו ומה ראש הממשלה יגיד. הצעה אחת שלהם הייתה שאני אומר שאני יזמתי את כל הסיקור המוטה. אמרתי שזה בלתי אפשרי, אז נאמר שאני אגיד שזה נעשה מסיבות אידיאולוגיות, ושאול הוסיף שאני גם חבר שלו".

"אחר כך הם ביקשו שאני אכניס את הטלפון שלי והם הביאו את שלהם. הם שאלו אותי אם אני מוחק את התכתובות בנינו ואמרתי שלא, והם ביקשו ממני לפתוח את הטלפון ולמחוק. אמרתי שאני לא רוצה, ושאני יעשה את זה יותר מאוחר. אמרתי שיש לי תמונות פרטיות חשובות, ושאם אני אעשה את זה בחופזה עלולות להימחק תמונות של אימי המנוחה. הם שבו והדגישו שחשוב שאני יעשה את זה ודנו איך לעשות את המחיקה של קבוצת הוואטסאפ".

"בנוסף הם אמרו לי שחשוב גם להרוס ולהעלים את הטלפון אחרת אפשר לשחזר את זה. הם הציעו שאני אומר שזה נפל לשירותים. הם אמרו לי גם שניר יתאם איתי את זה".

14:05 – לאחר שהבקשות לפסול ראיות ושלא לעשות שימוש בשיחות הריענון עם העד ישועה נדחו, ולאחר שהתובעת יהודית תירוש טענה כי ההגנה רוצה שהעד לא ישמע, התרעם פרקליטו של שאול אלוביץ׳ ז׳ק חן, זעם והרים את קולו: ״הדברים האלה הם דברי הבל ואין להם שום שחר! אני מוחה על האמירה הזו זו, זו הנדסת תודעה! אנחנו לא רוצים שהעד ישמע? לא משל ולא חלום! אנחנו עושים את עבודתנו בתנאים קשים ביותר! פעם אחר פעם אנחנו מוצאים את עצמנו נושאי הצלב, ושוב אנחנו מבקשים מבית המשפט לעזור לנו!״.

13:40 – השופטת פלדמן: "התביעה תעשה כיכולתה לחקור את העד בזמן שניתן לה מבלי להיכנס לסוגיות שבמחלוקת ולגבי מחר תצא החלטה".

13:34 – לבקשת עורכי הדין של בני הזוג אלוביץ', השופטים נתנו עוד רבע שעה כדי לצאת להתייעצויות. עם החזרה לאולם, מבקש עו"ד ז'ק חן לעצור את הדיון כדי להגיש עתירה לבג"ץ על דחיית הבקשות. השופטים מחליטים להמשיך בדיון, אך לא יוצגו ראיות שקשורות בהחלטות שנידונו בבוקר.

13:02 – לאחר הפסקה של כשעה התחדש הדיון בבית המשפט. הרכב השופטים החליט על דחיית שתי הבקשות של הסנגורים: הן בעניין חוקיות החיפוש בטלפונים הניידים של ישועה והן בסוגיית "ריענון העד" שעלתה בעקבות יום הדיונים הראשון.

12:01 – פרידמן פלדמן שואלת: "למה זו לא צורה תקינה? אם אחד חושב כך והשני חושב אחרת, ומחליטים לא לחקור אותו מסיבה כלשהי – לא הבנתי איך זה מביא אותנו לשאלה שאנחנו דנים בה היום?". עו"ד רוזן-עוזר תוהה: "זה לא נראה לכם קצת מוזר מה הסוד הגדול?". תירוש מתייחסת: "איזה סוד?" – ורוזן-עוזר מרימה את הקול: "אז תענו כבר!".

12:00 – עימות קולני בין נציגת התביעה עו"ד תירוש לבין סנגוריו של אלוביץ עו"ד עוזר ועו"ד חן. עוזר קטעה אותה באמצע הטיעונים בהערת ביניים ונענתה בתקיפות "לא להפריע לי". עוזר לא נותרה חייבת והשיבה: "למה רק לך מותר להפריע לי?" תירוש: "אמרתי שאני מתנצלת"

11:47 – עו"ד מיכל רוזן עוזר, הסנגורית של איריס אלוביץ': "עולה השאלה מדוע אילן ישועה לא נחקר באזהרה. האמירה (של עו"ד בן ארי) בנאום הפתיחה מאששת את הטענה שהתפיסה בפרקליטות היא שלא התגבשה עבירה של ישועה. טענת המיוצגת שלי היא שזו החלטה בלתי שוויונית. היא אומרת: 'לא משנה מה אתם אומרים לגביי, יש כאן אנשים שהרבה יותר מעורבים ממני – ישועה ושרה נתניהו. אני מבקשת לדעת מה עמדת המדינה – אילן ישועה ביצע עבירה או לא ביצע? אני לא מבינה למה זה סודי. אני לא רוצה את הדיונים הפנימיים, רק לדעת אם עמדת המאשימה היא שאילן ישועה לא ביצע אף עבירה פלילית".

11:11 – עו"ד מיכל רוזן עוזר שמייצגת את איריס אלוביץ': "העד ישועה לא נחקר באזהרה אבל יום לאחר מכן שוקלת הפרקליטות האם לחקור אותו באזהרה, אך משום שהוא הביא ראיות שיכולות להפליל גם אותו הם לא יעשו את זה. האם אומרים לו ששוקלים לראות אותו כחשוד? שהמסמכים שהוא מביא יכולים להפלילי אותו? התשובה לכך היא חד משמעית לא".

10:51 – סנגורו של רה"מ, עו"ד בעז בן צור, טוען שצריך לפסול ראיות מהנייד של ישועה כי לא היה צו חיפוש כראוי. השופט: החוק נועד לשמור על פרטיות האדם, אבל פה הייתה הסכמה – אז אין פגיעה בחוק

9:48 – לדברי עו"ד חן, המצב הזה "זה לקשור לנו את הידיים והרגליים, ולשים לנו בנדנה על העיניים". השופטת פרידמן פלדמן סבורה כי "בהנחה שחקירה משטרתית גם היא מאוד מצומצמת, אז גם נהיה בכל מקרה באותו מצב". עו"ד חן משיב: "אנחנו לא יכולים לחיות בעולם שבו השלמת החקירה לא תהיה כהלכתה. כשהמדינה באה ואומרת נביא עד שמשתף פעולה ונציג לו מסמכים ועל כולם הוא יגיד שזה היה 'ברוח הדברים'". אחד השופטים מבהיר: "הדברים ברורים".

9:11 – סנגורו של נתניהו, עו"ד בעז בן צור, התייחס לעדות ישועה מאתמול וטען כי "יש פערים דרמטיים בין העדות שלו במשטרה לבין הגרסה שמסר כאן". לטענתו זה נבע מריענון שנערך לו בפרקליטות טרם העדות במשפט. לדבריו, הכלל אוסר שבריענון יעלו דברים חדשים לאחר החקירה: "אי אפשר במסגרת הריענון להציג ממצאים חדשים, לשאול שאלות ולהציג זוויות. העד נחקר לפני שנה. הקושי שלנו כהגנה הוא שיש חלקים ראשונים שאנחנו שומעים כאן לראשונה. קופחה האפשרות שלנו להתגונן". התובעת יהודית תירוש: "העד אמר דברים שעולים בקנה אחד עם הודאותיו במשטרה".

9:05 – בתחילת הדיון אמרה חברת צוות התביעה מהפרקליטות, עו"ד יהודית תירוש, כי ישועה קיבל לאחר עדותו אתמול "הודעות לא נעימות" – שהועברו לבחינת המשטרה. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן אמרה כי "כשעד אומר שקיבל הודעות לא נעימות יכולה להיות השפעה על התנהלותו".

09:00 – התחדש הדיון בשלב ההוכחות במשפטו של נתניהו. הפרקליטות החלה בהודעה על האיומים שספג אילן ישועה.

שלב ההוכחות במשפט נתניהו שנפתח אתמול (שני) נמשך גם הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים, ללא נוכחות נתניהו באולם, ומתמקד בשני נושאים ששונים מאלו שהיו במוקד ביום הראשון לעדויות.

במהלך היום ישוב מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, ויעלה על דוכן העדים להמשך עדותו. לפני העדות, ידונו השופטים בשתי בקשות של הסנגורים. בקשה אחת היא של סנגורי נתניהו שאליה הצטרפו גם סנגורי הזוג אלוביץ', הטוענים כי בוצעו במהלך החקירה חיפושים נרחבים ובלתי חוקיים בחומרי מחשב, שבוצעו ביחידה החוקרת ביחס לעדים רבים.

"חיפושים אלה בוצעו עם ראשית החקירה בתיק 4000 בכוונת מכוון ובידיעה שהם חיפושים שאינם חוקיים, והם שהקימו את התשתית הראייתית ששימשה לחקירת העדים בהליך זה", אמרו עורכי הדין. בקשה נוספת היא של סנגורי הזוג אלוביץ' בעניין שיחת הזיכרון שנעשתה לישועה לקראת עדותו.

בפתח הדיון בבית המשפט המחוזי בירושלים עדכנה התובעת עו"ד יהודית תירוש-גרוס את השופטים כי ישועה מסר לתביעה הודעות שקיבל ובהן מסרים מאיימים. "אתמול בערב יצר איתנו קשר אילן ישועה, העביר לנו מספר הודעות שהוא קיבל ואנחנו העברנו את הדברים למשטרה", אמרה.

אתמול, התייצב ראש הממשלה בנימין נתניהו לדיון הראשון במשפטו, שם החל שלב ההוכחות. העד הראשון שעלה על דוכן העדים הוא ישועה – מי שמוגדר כעד מפתח ומבחינת הפרקליטות נחשב לאמין מאוד, שכן עוד בזמן אמת הוא זיהה כי יש חשד לפלילים במערכת היחסים בין אלוביץ' לנתניהו, והקליט שיחות שמוכיחות איך עבדה השיטה לכאורה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים