שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » התובע בארה"ב הורה על פתיחה בחקירת הזיופים
שבוע לבחירות
בכיר במשרד המשפטים התפטר בשל ההחלטה לפתוח בחקירה • מנהיג הרוב הרפובליקני בסנט: "אותם אלו שטרם הכירו בניצחונו של טראמפ לפני 4 שנים שלא יטיפו לנו מוסר כעת"
דונלד טראמפ | צילום: Stratos Brilakis, שאטרסטוק

התובע בארצות הברית, ויליאם בר, הודיע על פתיחה בחקירת החשדות לזיופים בבחירות האחרונות בהם גבר המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן על יריבו הרפובליקני והנשיא המכהן דונלד טראמפ.

על פי הדיווח בארה"ב, במכתב ששיגר לגורמים הרלוונטיים, הסמיך בר מתוקף תפקידו תובעים פדרליים "לחקור טענות מהותיות לאי סדרים בהצבעה בבחירות במספר מדינות וכן להשעיית אישור הבחירות הרשמי לנשיאות 2020 עד לסיום החקירה".

בתגובה הודיע ריצ'רד פילגר, מנהל ענף פשעי הבחירות במחלקת המשפטים של ארה"ב, כי הוא מתפטר מתפקידו. בהודעה ששיגר האשים פילגר, כי "התובע הכללי מעביר מדיניות חדשה המבטלת מדיניות בת 40 שנה של אי התערבות בחקירת הונאת בחירות, לפני אישור התוצאות".

יצוין, כי הלילה זכה טראמפ לגיבוי על מהלכיו מצד מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, שבנאום שנשא על גבעת הקפיטול הכריז כי "לנשיא טראמפ יש את הזכות המלאה לבדוק אי סדרים בבחירות שאירעו בבחירות". עוד הכריז מקונל, כי הוא איננו מכיר בג'ו ביידן כנשיא הנבחר ולא בקמלה האריס כסגניתו.

הוא פנה למתנגדי הנשיא ואמר, "שלא יטיפו לנו שהנשיא חייב להכיר מיידית בתוצאות ראשוניות על ידי אותם אנשים שעוד לא הכירו בתוצאות של הבחירות הקודמות". מקונל רמז בדבריו להפגנות ההמוניות של האנרכיסטים לאחר בחירות 2016 כשהתברר כי טראמפ נבחר לנשיאות.

בתוך כך, קמפיין הבחירות של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ביקש הלילה מבית המשפט העליון להוציא צו מניעה על זכייתו לכאורה של ביידן ב-20 האלקטורים של פנסילבניה עד לסיום בירור הטענות להונאה וזיופים. בהנהלת הקמפיין אמרו, כי "פנסילבניה היא חסרת כל זכר לשקיפות ואימות נתונים, אל מול אופי ההצבעה בקלפיות בשאר המדינות".

כזכור, בשבת הורה השופט אליקו להפריד בין הפתקים שהגיעו ביום הבחירות עד השעה 20:00 בערב, כאשר לטענת הקמפיין עד אז הוביל הנשיא בכ- 700-800 אלף קולות על פני יריבו ביידן.

בתוך כך, לאור ההחלטה המסתמנת בג'ורג'יה לספירה מחודשת של הקולות, ציטט הנשיא בטוויטר את דבריו של מושל ג'ורג'יה שהכריז כי הספירה המעודכנת תכלול אך ורק קולות חוקיים והכריז: "המשמעות היא שניצחתי".

יצוין, כי הלילה החליט הקונגרס במדינת מישיגן על דיון מיוחד שיתקיים בשבת הקרובה במטרה לקבל החלטה כיצד לנהוג לנוכח הזיופים שהתגלו במדינה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים