שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התו הירוק יכלול גם מי שלא יכולים להתחסן
בשורה למחותנים
בשלב ראשון ובכדי שלא להעמיס על המעבדות, תתאפשר כניסה בהיקף של 5% מהמשתתפים, בהמשך יורחב האישור עם כניסתן לתוקף של הבדיקות המהירות
אולם אירועים | צילום: Lesya Pogosskaya, שאטרסטוק

בשורה למשפחות העומדות לפני נישואי הילדים ולבעלי האולמות: בסיכום של יו"ר ועדת החוקה ח"כ יעקב אשר עם שר הבריאות יולי אדלשטיין הוחלט כי התו הירוק יכלול גם בעלי בדיקות שליליות, בכך תתאפשר השתתפותם של ילדים ומי שאינם יכולים להתחסן בחתונות שיפעלו תחת הגדרת התו הירוק החל מיום ראשון הקרוב.

הכניסה תתאפשר באמצעות הצגת תוצאה שלילת לבדיקת קורונה מ-48 השעות האחרונות. בשלב הראשון ובמטרה שלא להעמיס על מערך המעבדות, תתאפשר הכניסה בהיקף של חמישה אחוזים מסך המשתתפים. בהמשך, עם כניסתן של החברות הפרטיות שיספקו בדיקות קורונה מהירות, יורחב האישור.

על פי המתווה שגובש וצפוי להתחיל בעוד כשבועיים יעניקו 5 חברות שונות שירותי בדיקות מהירות ובעלי האולמות או עורכי השמחות יוכלו לבחור את החברה המועדפת עליהם שתציב נציג מטעמה מחוץ לאולם שיערוך את הבדיקות למשתתפי החתונה שאינם מחוסנים או מחלימים.

נושא החתונות בציבור החרדי עלה פעמים רבות בתקופה האחרונה. ח"כ אשר נאבק כדי למנוע מצב בו יופרדו משפחות בכניסה לאולמות ובדיון שנערך השבוע בועדת החוקה אמר אשר כי "אי אפשר שאותן אוכלוסיות של ילדים ושל אנשים שאסור להם להתחסן לא יהיו בחתונות ואירועים, אל תקרעו משפחות". ח"כ אשר פנה לנציגי משרד הבריאות: "תלכו על פיילוט קטן עד שיתחילו לפעול חמש החברות שאישרתם".

ד"ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, השיבה כי אכן התו הירוק תוכנן למתחסנים מחלימים ונבדקים אך כרגע לא ניתן לכלול נבדקים מחשש לעומס יתר על המעבדות: "אם נציף את המערכת בבדיקות לתו ירוק כדי שאנשים יוכלו להיכנס, זה יקריס את המערכת, ולכן בשלב הזה זה לא אפשרי". ח"כ אשר הציע לפתור את בעיית העומס במעבדות בהגבלת הכניסה לחמישה אחוזים בלבד מכלל המשתתפים, הצעה שכאמור אושרה כעת ותובא עוד הלילה להצבעה טלפונית בממשלה.

בתוך כך, בסיום מספר ימים של דיונים ארוכים בין גורמי המקצוע במשרד התרבות והספורט לבין מקביליהם במשרד הבריאות, ולקראת הבאת תקנות הקורונה לאישור הממשלה, שר הבריאות נענה באופן חלקי לבקשת שר התרבות והספורט ואישר מתווה שיגדיל את תפוסת הקהל באולמות התרבות ובמגרשי הספורט. הסיכום הנ״ל מגיע בהמשך ישיר לפתיחת אולמות התרבות ומגרשי הספורט בפעימה הראשונה ובמטרה להמשיך עם הרחבת תפוסת הקהל באולמות ובמגרשים בפעימות הבאות. המתווה יבחין בין אולמות בחלל סגור (הן בעולם התרבות והן בעולם הספורט) לבין אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל הפתוח.

להלן המתווה:

  1. אולמות בחלל סגור:
    א. באולם המכיל עד 10,000 מקומות – יוכל להכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 500 צופים.
    ב. באולם מעל 10,000 מקומות – יוכל להכנס קהל עד 30% מתפוסת האולם עד למספר גג של 1,000 צופים.
  2. אצטדיונים ומתחמי הופעות בחלל פתוח:
    א. במתחם המכיל עד 10,000 מקומות – יוכל להכנס קהל עד 75% מתפוסת המקום עד למספר גג של 750 צופים.
    ב. במתחם המכיל מעל 10,000 מקומות – יוכל להכנס קהל עד 30% מתפוסת המתחם עד למספר גג 1,500 צופים.

בנוסף, הסיכום כולל היתר ״הופעות עמידה״, בסמוך למקום המסומן אליו הצרכן קנה את הכרטיס.

יתר על כן, באולמות התרבות ובמגרשי הספורט תותר הגשה של אוכל למקומות הישיבה של הקהל ע״י מלצרים.
למתחמי התרבות בהם הקהל יושב ליד שולחן אוכל, תינתן האפשרות לבחור בין המתווה הנ״ל לבין הצמדה למתווה התפוסה בגני האירועים.

יש לציין כי הסיכום מותנה באישור הממשלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים