שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התחבורה הציבורית מירושלים חוזרת ב-8 בערב
קץ לסאגה
לאחר פעילות מאומצת של סגה"ש מקלב, המשטרה תאפשר למשרד התחבורה להשיב את פעילות התחבורה הציבורית מירושלים לכל חלקי הארץ החל מהשעה שמונה בערב
הצועדים לירושלים | צילום: באדיבות המצלם

סגן שר התחבורה אורי מקלב הודיע כי התחבורה הציבורית מירושלים תשוב הערב (שושן פורים) לפעילות החל מהשעה 20:00. זאת לאחר כאוס מתמשך במהלך שעות היממה בכבישים המובילים לירושלים בעקבות החלטת משרד התחבורה, שעות ספורות לפני כניסת השבת, לבטל את התחבורה הציבורית לירושלים וממנה ב'פורים דמוקפין'.

בהודעה שיצאה מטעם מקלב, צוין כי לאחר סבב שיחות בין סגן שר התחבורה אורי מקלב לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל וראשי המשרד לביטחון פנים, המשטרה תאפשר למשרד התחבורה להשיב את פעילות התחבורה הציבורית מירושלים לכל חלקי הארץ החל מהשעה שמונה בערב.

במקביל סגה"ש מקלב פנה אל הפיקוד המחוזי במשטרה וביקש לבדוק את אפשרות להחזרת קווי השירות אל העיר ירושלים עוד הלילה.

במקביל, הצטרף שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן, למצעד הגינויים של הפוליטיקאים החרדים על מחדל התח"צ בירושלים: "ההחלטה הפתאומית לבטל שירותי תחבורה ציבורית היום לירושלים הותירה רבבות משפחות על ילדיהם, תקועות בדרכים, בפקקים, חלקם תוך סיכון לביטחונם, ללא תכנון אפשרי וללא מענה תחבורתי הולם, עד לשעות אלו".

ליצמן הוסיף כי "אין דרך להגדיר זאת אחרת אלא כהיטפלות סלקטיבית בחרדים. שכן לצערנו מול זאת ראינו אוזלת יד משוועת ואי אכיפה מוחלטת במסיבות שוק בת”א, בחיפה ועוד. נוכח המראות הקשים של אלפי איש שהורדו מאוטובוסים ואולצו לצעוד רגלית במשך שעות, נדרוש הסברים להחלטה זו, ולא נעבור על כך לסדר היום".

שר השיכון תקף גם את ההסתה התקשורתית נגד המגזר החרדי: "לצד שערוריית התחבורה בבירה, משתוללת הסתה פרועה ומתוזמנת נגד החרדים, כביכול אנו, בני הציבור החרדי, קיבלנו הטבות והנחות בועדת החריגים בכניסה וביציאה לישראל וממנה. מדובר בעלילת דם מרושעת, שאין לה אחיזה במציאות. אלפי חרדים סורבו בועדת החריגים בדיוק כפי מגזרים אחרים, ויש גם כאלה שאושרו. החמור מכל הוא כמובן האישור שניתן למאות ספורטאים לנחות בישראל לתחרות בינלאומית, בעוד אלפי אזרחים נותרו תקועים ברחבי העולם".

השר ציין כי "גם לצוות לשכתי זרמו פניות רבות מאזרחים במצוקה, מכל האוכלוסיות והמגזרים. הניסיון לצבוע את הנכנסים כחרדים ברובם, הוא פוליטי, במטרה להכפיש ולהשמיץ את הציבור החרדי".

לסיום הוא הדגיש כי "זו בושה וחרפה להטיל דופי בציבור שלם על סמך השערות והנחות מצד כמה אנשי תקשורת, שידועים בשנאתם לחרדים. אני קורא לאנשי תקשורת אחרים, הוגנים וישרים, שלא להיגרר אחר ההשמצות הנלוזות הללו".

כזכור, בשעות הצהריים דיווחנו כי אלפי אנשים יצאו בצעדה רגלית לא מאורגנת אל ירושלים כדי לחגוג את 'פורים דמוקפין' עם משפחותיהם בבירה. זאת עקב הצבת המחסומים על ידי המשטרה בכבישים המובילים, במטרה למנוע מחוגגים חרדים להגיע לעיר.

המשטרה קראה לציבור להימנע מהצעדה הרגלית ולהישמע להנחיות, כי הצועדים מסכנים את עצמם ואת משתמשי הדרך.

ההגבלות שאושרו זמן קצר לפני כניסת השבת כללו איסור הגעת הסעות מאורגנות לירושלים, כאשר לרכבים פרטיים ניתנו אפשרות להגיע לעיר, אך מתיעוד שפורסם נצפה שוטר מאפשר לנהג שאינו חרדי להיכנס לירושלים בעוד שהוא מעכב נהג חרדי מלהיכנס לעיר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים