שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » התחזה לדואר ישראל ועקץ מאות ישראלים
פישינג
החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל, הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי כרטיס האשראי
דואר ישראל אילוסטרציה | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

ביחידת הסייבר בלהב 433 התנהלה בחודשים האחרונים חקירה סמויה, בראשיתה זיהו חוקרי הסייבר עשרות אלפי הודעות פישינג שהופצו לטלפונים הניידים של אזרחים תמימים, בהן נכתב "החבילה שלך עצר במכס, אתה צריך לשלם לשחרר אותו", להודעה צורף קישור אשר הוביל את האזרח לאתר הנחזה לאתר הרשמי של דואר ישראל ושם נדרש האזרח, לשלם באמצעות פרטי כרטיס האשראי מאות שקלים ע"מ שיוכל לשחרר כביכול את החבילה שממתינה לו.

עפ"י החשד, אזרח ישראלי ערבי המתגורר בשטחים הפיץ את ההודעות, במטרה להונות אזרחים תמימים ולגרום להם לשלם כ-300 ₪ לכל חבילה, כאשר אותו תשלום הומר למטבעות דיגיטאלים במטרה לטשטש את העקבות של פעולותיו הפליליות.

עוד עלה כי החשוד גרף לכיסו עשרות אלפי שקלים באמצעות שיטת ההונאה, כאשר במהלך התקופה שבה פעל, הצליח לגרום לעשרות אזרחים להזין את פרטי כרטיס האשראי ולשלם בעד חבילה שאינה קיימת באתר הנחזה לאתר רשות הדואר כפי שצוין.

כאמור, בפעילות מאומצת אל מול גופים בחו"ל ובשת"פ עם חברות האשראי, הצליחו ביחידת הסייבר להתחקות אחר פעולותיו של החשוד ובאמצעים טכנולוגים איתרו את הארנקים הווירטואליים בהם עפ"י החשד נשמר הכסף.

הבוקר עם המעבר לחקירה גלויה, החשוד נעצר בכפר סאוורחה שבשטחים והובא לחקירה במשרדי היחידה. במהלך המעצר בוצע חיפוש בביתו ונתפסו אמצעי אחסון דיגיטליים. החשוד יובא היום לדיון בבקשה להארכת מעצרו בבימ"ש השלום בראשל"צ.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים