שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » התחזה לקצין, פרץ לבסיס וגנב נשק מחייל
התחזות ופריצה
חשוד תושב אזור ירושלים התחזה לקצין, פרץ לבסיס וגנב את נשקו של אחד החיילים שחשב שחובה עליו למסור לו את הנשק, שנמכר לתושב חברון – שנעצר כעבור זמן קצר
תגיות:
חייל עם נשק, אילוסטרציה | צילום: diy13, שאטרסטוק

חשוד הלבוש במדי צה"ל נכנס אמש (שלישי) באזור השעה 14:00, לבסיס אימונים חטיבתי (בא"ח) של צנחנים דרך הש"ג של הבסיס. ללא בדיקה כנדרש, ומבלי שהציג תעודת חוגר או פרטים מזהים.

החשוד שמשרת בצה"ל ביחידה אחרת, הסתובב בבסיס באזור מטה המשרדים המרכזי, וכן אף ניסה להיכנס למבנה הסימולטור, אך נכשל ולא צלח את המעבר.

על פי החשד החשוד הלך לאחת הפלוגות ופגש בחייל שנותר בפלוגה מפני שלא חש בטוב. החשוד פנה אל החייל והציג את עצמו כקצין, וביקש ממנו את שמות מפקדיו, צילם את מספר הנשק של החייל וטען בפניו שהוא לא עבר בדיקת נשק, וכי עליו למסור לו את נשקו לבדיקה, שלאחריה ישיב לו את הנשק חזרה.

החייל מסר את הנשק לחשוד לאחר שחשב שאכן מדובר בקצין. פחות משעה מאז כניסתו לבסיס באופן לא חוקי, החשוד עזב את המקום כאשר הנשק מפורק בתיק שנשא על גביו. את הנשק מכר החשוד לפלסטיני, תושב חברון, שנתפס מאוחר יותר בידי כוחות צה"ל.

הלקחים הופקו בצבא וחודדו הנהלים כי חל איסור מוחלט להכניס אנשים בש"ג ללא אישור, ואיסור על חייל למסור את נשקו לכל אדם מלבד מפקדו הישיר.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעניין נפתחה חקירת מצ"ח בשיתוף משטרת ישראל, בשלב זה לא ניתן למסור פרטים נוספים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים