שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » התחזית: 1,000 מאומתים ביום בתוך שבוע
משרד הבריאות
פרויקטור הקורונה פרופ' אש: "אנחנו עדיין במספרים קטנים, אבל המגמה ברורה. מעריך שבמאות חולים קשים נחיל הגבלות נוספות"
קורונה | צילום: abu adel - photo, שאטרסטוק

למרות העמדה הקשיחה של ראש הממשלה והשרים, שאומרים כי רק התחלואה הקשה היא מדד להגבלות, במשרד הבריאות מתעקשים היום (רביעי) שאם קצב ההדבקה הנוכחי יימשך, ובעוד עשרה ימים נגיע ל-1,000 נדבקים ביום בממוצע – המצב יחייב מגבלות נוספות, כך דווח ב'כאן חדשות'.

מאחר ובדיוני קבינט הקורונה הוחלט למנוע פגיעה בשגרת החיים – במשרד הבריאות עובדים על תו ירוק מרוכך, ובאמצעותו להגביל פעילויות מסויימות למחוסנים בלבד, להגביל התקהלויות של ילדים במבנים סגורים וצמצום התקהלויות.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושרי קבינט הקורונה התנגדו היום לדרישת משרד הבריאות לבידוד של כל מחוסן שנחשף לחולה וטענו שבקשת משרד הבריאות דומה לדרישה שהציב בגל הראשון, וכי אנחנו לא שם. חברי הקבינט התנגדו למהלך בטענה כי יביא לפגיעה כלכלית אדירה. למרות זאת במשרד עדיין מבקשים לבחון את הנושא, ובעיקר בידוד להורים שילדיהם מאומתים.

מונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס בהצהרה לתקשורת להמשך העלייה בתחלואה, ואמר כי להערכתו אם מספר החולים הקשים יגיע למאות – משרד הבריאות ינחיל הגבלות נוספות על הציבור. "הסיכוי שנגיע לסגר רחוק מאוד, אני מעריך שלא נגיע לשם", אמר. ממונה הקורונה ציין שנבחנת אפשרות לקצר את משך הבידוד, וכי הנתונים יבחנו.

פרופ' אש פתח את דבריו בכך שנתוני התחלואה לא מעודדים ונמצאים במגמת העלייה – יותר מ-500 מאומתים ליום, מקדם הדבקה 1.43 ושיעור בדיקות חיוביות בסביבות 1%. מספר החולים הקשה נמצא גם הוא בעלייה – 6 ביומיים הקודמים והיום עלה ב-6 נוספים. לדברי הפרויקטור, "התחילו להופיע מקרים גם במגזר החרדי והערבי. אנחנו עדיין במספרים קטנים אבל מגמת ההתפשטות ברורה".

על קיצור ימי הבידוד אמר פרופ' אש: "בהתאם לבקשת ראש הממשלה אנחנו בוחנים את האפשרות לקצר את הבידוד. ההנחה שעומדת בבסיס הבקשה הזו היא שנוכל לקבל היענות טובה יותר מהציבור לשמירה על כל תקופת הבידוד. אנחנו נעשה את העבודה הזו לכמה ניתן לקצר והאם ניתן לקצר וזה על בסיס קיום בדיקות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים