שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "התחלואה באירופה במגמת עלייה"
דו"ח אמ"ן
מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה: "בחודשים האחרונים זוהו זנים הנקשרים בסיכון מוגבר, להדבקה חוזרת של מחלימים"
תגיות:
קורונה | צילום: Jarun Ontakrai, שאטרסטוק

"הסוגיה המרכזית ממשיכה להיות מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל" – כך נכתב הבוקר בדוח מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה. "בחודשים האחרונים זוהו זנים הנקשרים בסיכון מוגבר, להדבקה חוזרת של מחלימים (בפרט הזן הדרום אפריקאי, הדן הברזילאי וזן ניו יורק). החשש הינו שזנים אלו ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים יאיימו גם על מועילות החיסונים".

"ניהול הסיכון בישראל, ביחס לכניסת וריאנטים שכאלה, מחייב מאמץ למניעת כניסתם (בעיקר מדרום אמריקה וממרכזה, מארה"ב ומאירופה) וכן להגבלת תפוצתם בארץ. כניסה מבוקרת לישראל ומאמץ משותף של בדיקות, בידוד והתנהגות אחראית יסייעו בצמצום הסיכון". יוזכר, כי ביהודה ובשומרון וכן בעזה, חווים הפלסטינים גל תחלואה משמעותי.

"המחסור בחיסונים בעולם – התחלואה במדינות רבות באירופה במגמת עלייה וכך גם בהודו ובדרום אמריקה (קרוב ל-4,000 מתים ביממה, בברזיל לבדה). על רקע זה, משבר החיסונים באירופה ובשאר העולם – (קצב חיסון איטי, לצד חשש מחיסוני אסטרהזניקה) – מביא להגברת הלחץ לרכישת חיסונים מתוצרת חברות פייזר ומודרנה, שנמצאו יעילים ובטוחים ביותר. להבנתנו, עיכוב בהשלמת רכישת חיסוני ההמשך מחברת פייזר עבור ישראל עלול לפגוע ביכולתנו לשמר את ההישגים המרשימים של חיסונים אלה בארץ".

"התחסנות בארץ וחיסון מחלימים – יודגש, כי התחסנות נרחבת של האוכלוסייה היא הדרך היעילה ביותר לצמצם את תפוצתם של זני נגיף בעייתיים בישראל, גם אלו יווצרו בארץ וגם אם יחדרו מחו"ל. בנוסף, על רקע הסיכון להדבקה חוזרת של מחלימים, מזכירים כי מנת חיסון אחת משפרת מאוד את ההגנה של מחלימים, מפני הווריאנטים הקיימים".

"חוזרים על המלצתנו החמה, לכל מי שטרם התחסן והינו זכאי לכך (מחלימים ואחרים), לגשת ולהתחסן בהקדם האפשרי. מזכירים, כי נכון להיום, יש עדיין יותר מ-200 אלף איש בגילאי 50 ויותר, אשר טרם התחסנו".

"היקף התחלואה בארץ ממשיך להיות נמוך, על רקע הישגי חיסון פייזר בישראל. למרות הסימנים המעודדים בעניין היקף התחלואה הנמוך, אנו ממליצים להיזהר משאננות, להמשיך להקפיד על ההנחיות, גם במהלך יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים