שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » תינוקות שנולדו לנשים מחוסנות בעלי הגנה
מחקר ב'כרמל'
רמת הנוגדנים בתינוקות שנולדו היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהות, ולמרות שהחיסון האחרון ניתן לפני כ 4 חודשים רמות החיסון היו מספיקות כדי להגדיר את התינוק כמחוסן
תינוק. תמונת אילוסטרציה | צילום: Dmytro Surkov, שאטרסטוק

מחקר מתקדם שערכו מומחי המרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית בנשים בהיריון שקיבלו מספר חיסונים לקורונה מעלה כי רמת הנוגדנים בתינוקות שנולדו היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהות, ולמרות שהחיסון האחרון ניתן לפני כ 4 חודשים רמות החיסון היו מספיקות כדי להגדיר את התינוק כמחוסן.

במחלקת נשים ויולדות שבמרכז הרפואי כרמל מקבוצת כללית חושבים כל הזמן על הנשים בהיריון ועל התינוקות ומקדמים מחקרים רבים לטובת הנושא.

נגיף הקורונה המשתולל והחיבור לנשים הריונות ולתינוקות מעלה אצל הנשים בפרט ובעולם המחקר בכלל צמא גדול למחקרים עדכניים על השילוב בין חיסונים, נשים הריוניות ומה קורה עם התינוקות.

פרופ' עופר לביא מנהל מערך השנים בכרמל יחד עם החוקר הראשי במחלקה ד"ר ניר קוגלמן מעדכנים כי " מחלת הקורונה יכולה להוביל למחלה נשימתית קשה בנשים בהריון ובנוסף להוביל לסיבוכים במהלך הריון והלידה. אנו יודעים שהחיסון לקורונה יוצר תגובה חיסונית בנשים בהריון בדומה לנשים שאינן בהריון. בנוסף, הוכח שחיסון לקורונה בהריון הוריד באופן משמעותי את הסיכון לחלות בנגיף ".

מחקר קודם שנערך בעולם מצא שחיסון קורונה בשליש השלישי של ההיריון הוביל לתגובה חיסונית חזקה אצל האם עם העברת נוגדנים ליילוד. באופן אידיאלי, חיסון נשים בהריון צריך להוביל להגנה כמה שיותר ממושכת מתוך ההיריון ולכן חשוב שיינתן כמה שיותר מוקדם במהלך ההיריון.

במסגרת המחקר חדש שנערך במחלקת נשים בבי"ח כרמל שבחיפה, ביצעו חוקרי המחלקה מחקר מעמיק שהעריך את רמות הנוגדנים לקורונה ביולדות וביילודים בעת הלידה בנשים אשר קיבלו את החיסון בשליש השני של ההיריון ומעולם לא חלו במחלה. המחקר בוצע בין מאי ליולי 2021 על ידי ד"ר ניר קוגלמן על כ 130 נשים , בהנחייתם של מנהל חדר לידה, ד"ר קידר, ומנהל המערך מיילדותי, ד"ר מוטי ברדיצ'ב,.

המחקר פורסם לאחרונה בכתב העת היוקרתי JAMA Pediatrics.

במסגרת המחקר נמדדו רמות נוגדנים לקורונה מדם אימהי בעת הלידה של נשים אשר חוסנו בשליש השני להריונן. במקביל נדגם מיד לאחר הלידה דם מחבל הטבור אשר משקף את דם היילודים.

ממצאי המחקר שנערך בכרמל מצביעים על כך שלא רק שנמצאו נוגדנים ב- 100% מהיילודים, אלא שרמות הנוגדנים לקורונה אצל היילודים היו גבוהות פי 2.6 מאלו שבאימהות. כמו כן, נמצא שרמות הנוגדנים ביילוד עולות בהתאמה עם הרמות אצל האם.

יחד עם זאת גילו החוקרים בכרמל כי, ככל שעבר זמן רב יותר ממועד החיסון נצפתה ירידה ברמות הנוגדנים אצל האם והיילוד. כמו כן, ככל שגיל האם היה מתקדם יותר כך רמות הנוגדנים היו נמוכות יותר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים