שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מות הנער אהוביה סנדק – התיק נגד השוטרים ייסגר
מסתמן
"במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירות פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסיה שאין לה קול" אמר סמוטריץ
אהוביה סנדק - אביחי מנדלבליט | צילום: המכון הישראלי לדמוקרטיה. יח"צ

חקירת הרג הנער אהוביה סנדק: מסתמן כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יסגור את התיק נגד השוטרים שערכו את המרדף שבמהלכו נהרג הנער אהוביה סנדק. כפי הנראה לא יוגש כתב אישום נגד אף לא אחד מהשוטרים.

מלבד סנדק נסעו ברכב ארבעה צעירים נוספים ומסתמן כי נגדם, או לפחות נגד כמה מהם, כן יוגש כתב אישום. אפשרות שעומדת על הפרק היא הגשת כתב אישום בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. כך דיווחה כרמל דנגור.

עורך דינם של הנערים ניצולי התאונה בה נהרג אהוביה סנדק ז"ל, עו"ד עדי קידר מסר "אנו מעדיפים להמתין להחלטה הסופית והרשמית בעניינם של הצעירים אשר חוו טראומה קשה לאחר מותו של חברם הטוב בידי שוטרים משולחי רסן. אנו עדיין מלאי תקוה כי הדין ימוצה עם השוטרים והנערים יוכלו לשקם את חייהם", מסר קידר.

עורך הדין אריאל עטרי המייצג את הוריו של אהוביה סנדק ז"ל, אברהם ואיילת סנדק, מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה לפרסומים לפיהם התיק כנגד השוטרים החשודים בהרג אהוביה יסגר "לא ברור מדוע נזקק היועץ המשפטי לממשלה להסתתר, בימיו האחרונים, מאחורי הדלפות לאנשי תקשורת במקום לצאת בגלוי לציבור ולהודיע על החלטתו. שנה שלמה המשפחה לא ישנה בציפיה דרוכה להחלטה והיועץ לא התפנה להכרעה עד לשניה האחרונה. אנו מתכוונים להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי עד שהאחראים למות אהוביה ישלמו על מעשיהם", מסר עו"ד עטרי.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הוסיף "‏הפרסומים מהיועמ"ש אחרי יותר משנה מאז ההרג של אהוביה סנדק ז"ל, הם בדיוק הפרסומים שבמח"ש תדרכו את העיתונאי משה נוסבאום יומיים או שלושה אחרי ההרג. כבר לפני שהוגשה חוות הדעת, כבר לפני שאספו הראיות, כבר לפני שהיתה החקירה מח"ש הדליפו לכל גורם שהתיק הזה יסגר".

"כעת לאחר שנה ויותר כשמתפרסם שהתיק כנגד השוטרים צפוי להיסגר אנחנו לא מתפלאים. המטרה סומנה לפני החקירה והעמדה של היועמ"ש היא כפי שסומן מלכתחילה והיה צפוי, כל ההפגנות וכל הזעם הציבורי לא היו לחינם, ידענו בדיוק מה מגמת המערכת וההדלפה על מגמת היועמ"ש לא מפתיעה אותנו. אנחנו נלחם בכל האמצעים החוקיים שעומדים לרשותינו להפוך את ההחלטה המבישה הזאת", אומר יאדו.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' על הכוונה לסגור את התיק נגד השוטרים שהשתתפו במרדף אחרי אהוביה סנדק: "הייתי שם. מהרגע הראשון הכל היה טיוח אחד גדול. סגירת התיק, כמו גם זיהום החקירה והעיכוב בחקירת השוטרים הם אות קין על מצחה של מערכת אכיפת החוק בישראל".

"במקום שממשלת ישראל תעסוק בוועדות חקירות פוליטיות נגד ממשלות קודמות, ראוי שתעסוק בעוולות האמיתיות שמתרחשות נגד אוכלוסיה שאין לה קול. האם אין צדיק אחד בסדום שידרוש צדק עבור אהוביה?".

ח"כ שלמה קרעי: "כִּסְדֹם הָיִינוּ לַעֲמֹרָה דָּמִינוּ". זה פשוט לא ייאמן. החלטה כזו, אחרי השערורייה והסתרת המידע בוועדה המשותפת לחוץ ובטחון ובט"פ שקיימו רם בן ברק ומירב בן ארי לפני כחודש. במקום לחזור בתשובה, מוסיפים חטא על פשע. על זה צריך ועדת חקירה במקום המשחקים הפוליטיים המלוכלכים שלכם".

ח"כ איתמר בן גביר: "אם אכן תיק החקירה נגד השוטרים ייסגר, מדובר ביום כיפור במערכת אכיפת החוק ומתן רשיון להרוג נערי גבעות. מנדלבליט עוזב עם עוד כתם חמור וקשה, דמם של נערי הגבעות הופך להיות הפקר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים